Hej jeg er Rebekka, og er ny her inde.
Har brug for lidt hjælp! Jeg har haft en tyrkisk kæreste (som nu er min forlovede) i næsten 3 år. Og nu er vi nået dertil hvor vi snart tænker at gifte os. Da jeg gerne vil studere viddere her i Danmark, ville det jo være det bedste hvis han også kunne komme her op og bo! Derfor skal der søges Familiesamføring. Men.. Jeg er 20 og han er 24 år. 24 års reglen spille ind -_-' ... Er der ingen mulighed for at han kan få opholdstilladelse bare fordi jeg ikke er 24 år? Eller kan han få opholdstilladelse på anden vis? Jeg ved at man så kan søge studie opholdstilladelse, men skal han da ikke kunne det danske sprog?
Vh. Trist mig..
24 års reglen
Re: 24 års reglen
Ja, det er helt umuligt, hvis du er så ung som bare 20 år, for så mener politikerne på Christiansborg, at du ikke er voksen nok til at foretage det valg for at bo sammen med din partner i DK.
Derimod er der jo så mange andre måder:
EU-regler
Studievisum
Højskoleophold
Greencard-ordninger
og meget mere
Tjek menupunktet "Rådgivning" øverst her på siden og nyidanmark.dk
Derimod er der jo så mange andre måder:
EU-regler
Studievisum
Højskoleophold
Greencard-ordninger
og meget mere
Tjek menupunktet "Rådgivning" øverst her på siden og nyidanmark.dk
-
Rebekka0336
Tak for svar. Havde håbet på en smut vej.. :-/
Men han kan vel ikke få en opholdstilladelse på EU reglerne?
Reglerne for studie ophold er jo extreme, det kan slet ikke lade sig gøre for os.
Og greencard kan han heller ikke få.
Det ser lidt sort ud.. Det kan være vi ender i Tyskland eller Svergie.
Men han kan vel ikke få en opholdstilladelse på EU reglerne?
Reglerne for studie ophold er jo extreme, det kan slet ikke lade sig gøre for os.
Og greencard kan han heller ikke få.
Det ser lidt sort ud.. Det kan være vi ender i Tyskland eller Svergie.
EU-regler er jo netop, hvis du flytter til fx Sverige eller Tyskland i en periode.