Hjælp mig og min kæreste...... hvor starter vi???

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Linda_idris

Hjælp mig og min kæreste...... hvor starter vi???

Indlæg af Linda_idris » 14.09.2008 20:48:34

Hej Alle :) Dejlijt at se at der er et sted her på nettet hvor man kan finde råd og oplysninger hos folk i samme situation som en selv, med samme indstilling at kærlighed har ingen græænser....

Jeg er en dansk pige på 22 år som mødte min nuværende kæreste i tyrkiet for 2 år siden og vi er rigtig glade for hinanden og vil så gerne have et liv sammen, jeg så dog helst at det kunne blive i danmark da mulighederne for arbejde skole m.m. er lidt bedre her. Rejser selfølgelig meget til tyrkiet for at besøge min kæreste og hans familie, men så jo også helst at jeg kunne vise ham mit liv i dk ogs for at han skal kunne finde ud af om han overhovedet kunne forestille sig et liv her væk fra alt han kender til!!! Men alle de danske regler forirre mig for man høre gang på gang at så bliver det bare afslag og at chancerne for at få sit livs kærlighed herop er meget små!!!!!!!!!????????? :cry:

Hvor skal jeg starte og er det en håbløs kærlighed jeg har fundet vil min kæreste kunne få opholdsttilladelse her i landet, han er tyskisk statborger lovlydig og har ikke haft nogle problemer i hans eget land.

Nogle som er i samme situation eller kender reglerne bedre end mig og som kan råde mig til hvad jeg skal gøre??????

mvh Linda

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 15.09.2008 18:06:46

Hej Linda

Du skal starte med at finde dig et job i et andet EU-land end Danmark eller i Norge (Norge er ikke et EU-land men kan også bruges). Herefter skal du flytte til dette land og få din kæreste til landet på et turistvisum. Herefter skal I gifte jer. Eller I kan gifte jer forinden i Tyrkiet, hvis I hellere vil det. Når du/I så har boet OG arbejdet i det pågældende land i mindst 10 uger, kan I frit bosætte jer i Danmark sammen efter EU´s regler om fri bevægelighed.

Du skal blot sørge for at have frameldt dig det danske folkeregister og tilmeldt dig folkeregister og andre relevante ting i det land, som du har boet i. Herudover skal du gemme din ansættelseskontrakt, dine lønsedler, din lejekontrakt, dine huslejekvitteringer og så videre. Alle disse ting skal du nemlig bruge som dokumentation overfor de danske myndigheder, når I flytter videre til Danmark.

Gå f.eks. ind på www.dr.dk og se TV-avisen kl 21.00 fra søndag d. 14/9. Der er et langt indslag om disse EU-regler, hvor der bl.a. optræder en dansk pige, som har passet hunde i 3 måneder i Sverige og herefter fået en opholdstilladelse i Danmark til sin afrikanske mand efter EU-reglerne.

Du kan også læse en vejledning om de rettigheder, vi som EU-borgere har til at flytte rundt mellem de enkelte EU-lande, her:

http://ec.europa.eu/youreurope/nav/da/c ... ing_da.pdf

Held og lykke med det, og vend endelig tilbage, hvis du har flere spørgsmål.

Linda_idris

tak for svaret men........

Indlæg af Linda_idris » 18.09.2008 23:17:57

Vil det sige at mulighederne for at jeg kan blive i danmark og få ham hertil er det helt umuligt efter de danske regler, da det jo er lidt besværligt at sku tage til sverige og arbejde og samtidig ha hus her i dk.??? havde lidt håbet at sverige løsningen var den sidste udvej. Mvh Linda

hfb

Muligheder

Indlæg af hfb » 19.09.2008 16:40:24

Hej Linda.

Der er den mulighed som fundiver199 skriver om.

En anden mulighed er desværre at vente til at I opfylder kravene om familiesammenføring. Se link.

http://www.aegteskabudengraenser.dk/?p= ... ganisation

Der er min. reglen med alderen på 24 år som I skal opfylde og I ikke opfylder i dag.. :(
Det vil sige i skal vente til I er min. 24 år begge to. Man kan hvis nok starte med at søge lidt før, men se eller her på siden eller alternativt:

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/

Håber det er en hjælp. :)

Mvh Henrik.

Besvar