Flytte til dk
Flytte til dk
Hej som jeg har skrevet tidligere så har vi endelig fundet et sted at bo i dk den 3august.Spørgsmålet er om når statsforvaltningen at sende godkendelsen efter medhold fra JM kan man ikke vide,men når vi skal til folkeregister i kommunen får min kone cpr nr hvis ikke statsforvaltningen godkender inden eller skal hun vente på godkendelsen og hvad skal man fortælle kommunen?hvad er hendes rettigheder ?bliver hun registreret i dk ?for hun ret til som en dansk statsborger har? Tak på forhånd
Re: Flytte til dk
Hvad gør man i vores sitaution vi har fundet sted at bo anno august vi her helt målløse 
Ok det vil sige når vi henvender os folkeregister vil min kone også få cpr nr ligesom mig og min søn og derefter har hun ret til undervisning og evt arbejde ? Også kommer godkendelsen eller opholdskortet efterfølgende ? Hvis det er sådan jeg har forstået så er det jo perfekt eller??
Ja. Jeg går dog ud fra, at du som dansker allerede har et personnr.
Ok men skal man have noget papir med til kommunen for min kone ? Form for bevis at hun har en sag kørende hos statsforvaltningen ?
Ja, medbring kvittering og kopi af al den dokumentation, I har afleveret til Statsforvaltningen.
Dokunmentation du mener pas og vielseattest ?? Vores sag er jo rykket fra justitsministeriet til statsforvaltningen (medhold fra justitsministeriet )
Kopi af alt det, I har sendt ind til Statsforvaltningen tidligere.
Kopi af alt det vi har indsendt før fra helt tilbage da vi sendte til US med Dokunmentationer fra alt ophold i Sverige inklusiv husleje betalinger kontoudskrifter indkøbskvitteringer ?? Pendler kort og alt andet vi skal da ikke søge igennem kommunen vel ??vi skal bare anmelde den nye adresse er det ikke sådan det foregår??