Ansøgning lige straks godkendt, men opholdskort udstedes i dk ?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
wazzzzzup

Ansøgning lige straks godkendt, men opholdskort udstedes i dk ?

Indlæg af wazzzzzup » 19.06.2015 21:01:32

Jeg skal nu stille bankgaranti, dvs ansøgningen er så godt som godkendt hurra :D

Vi søgte da konen var i DK på turist visum men hun skulle hjem til sin søn. Så derfor er hun nu derhjemme i Vietnam.
Jeg har hele tiden tænkt at når man får godkendt det hele "så skal hun bare på ambassaden og have et kort eller en sticker til hende og sønnen"
De sagde da i hvert fald ingen ting da vi talte om det ved afleveringen af ansøgningen.

Men nu læser jeg et sted at opholdskort udstedes i DK og der går 4-6 uger før man har det.
Skulle vi havde søgt tilbagerejsetilladelse?
Eller er jeg nød til at søge visum?
Altså hvis jeg vil se hende når der er givet tilladelse og ikke vente yderligere i ugevis

fundiver199

Re: Ansøgning lige straks godkendt, men opholdskort udstedes i dk ?

Indlæg af fundiver199 » 25.06.2015 12:24:01

US skal sende en visumsticker til ambassaden, som de herefter kan udlevere til din kone. Selve opholdskortet udstedes så i Danmark, efter hun er ankommet. Hvis ansøgningen blev afleveret i Danmark, skal I fortælle US, at din kone ikke er her længere, for ellers sender de jo ikke noget til ambassaden.

bolind

Re: Ansøgning lige straks godkendt, men opholdskort udstedes i dk ?

Indlæg af bolind » 25.06.2015 14:11:50

Og det endelige brev om familiesammenføring gælder som opholdskort indtil dette er udstedt.

Hun skal naturligvis stadigt have et visum for at kunne komme ind i Schengen/DK, og den fås på ambassaden i hjemlandet.

Besvar