Visum SE/DK?
Re: Visum SE/DK?
Når Udlændingestyrelsen har modtaget en ansøgning om visum, sender Udlændingestyrelsen hurtigt en invitationsblanket (VU1 eller VU2) til den vært, ansøgeren har oplyst at skulle besøge. Medmindre ansøgeren allerede har indleveret en invitationsblanket eller et invitations-id på ambassaden.
Troede man skulle bruge VU2 - det er kun hvis man ikke har afleveret en invitation.
Er det nok man skriver man inviterer personen fra Tyrkiet og står for alle udgifter.
Som jeg kan se skal jeg gøre følgende:
flytte adressen til dk
lave en invitation
kopi af pas
Så skal min partner klare resten i Tyrkiet.
Troede man skulle bruge VU2 - det er kun hvis man ikke har afleveret en invitation.
Er det nok man skriver man inviterer personen fra Tyrkiet og står for alle udgifter.
Som jeg kan se skal jeg gøre følgende:
flytte adressen til dk
lave en invitation
kopi af pas
Så skal min partner klare resten i Tyrkiet.
-
fundiver199
Hvis du føler behov for at spørge om, hvad der skal med i en invitation, så bør du bruge blanketterne. De er jo netop lavet som en hjælp til dem, der skal invitere en gæst, for at de ikke selv behøver sidde og tænke over, hvad det er vigtigt at få med af information.
Hvis der søges via en dansk ambassade, er det nemmeste at bruge den elektroniske blanket. Så skal du ikke ligger og sende invitationen til din mand, og han har et stykke papir mindre, han skal have med på ambassaden.
Hvis der søges via en dansk ambassade, er det nemmeste at bruge den elektroniske blanket. Så skal du ikke ligger og sende invitationen til din mand, og han har et stykke papir mindre, han skal have med på ambassaden.
Jeg laver selv en invitationsblanket - hvor jeg selv skriver informationerne ned fra Vu2. De spørger om familieforhold hvilket jeg ikke tør skrive nej til. Derfor.
Jeg skal annullere ansøgning om opholdstilladelse i Sverige. Har aldrig søgt visa før. Håber ikke det får betydning/eller Danmark kan se der kører en sag i Sverige. Den bliver selvfølgelig annulleret så snart visa ansøgningen er indgivet. Har alligevel ikke fået svar fra Sverige. Hverken godkendt/afslag.
Jeg skal annullere ansøgning om opholdstilladelse i Sverige. Har aldrig søgt visa før. Håber ikke det får betydning/eller Danmark kan se der kører en sag i Sverige. Den bliver selvfølgelig annulleret så snart visa ansøgningen er indgivet. Har alligevel ikke fået svar fra Sverige. Hverken godkendt/afslag.
Hej igen. Vi har lige været forbi vfs global. De mener at det tager 10 dage og man kan rejse umiddelbart efter - man skal ikke vente 3 måneder for indrejse. Er der nogen der kan bekræfte dette? På forhånd tak
-
fundiver199
Som sagt kan man højest søge visum 3 måneder før den planlagte rejse. Og selvfølgelig skal man ikke vente i 3 måneder, når visum først er udstedt. Det ville jo være komplet meningsløst. Så den information, du har fået, er korrekt.
Jeg troede hvis jeg søgte d. 1/6-15 - skulle jeg skrive planlagte besøg 1/9-15. Dvs man kan senest rejse den dag. Medarbejder mener jeg allerede kan rejse 15/6 og skrive det på ansøgningen og købe billetter mv til den dato er det korrekt forstået?
Så jeg kan godt skrive planlagt besøg 15/6 - 10/9 2015.
Hvor vigtigt er det med arbejde? Min mand stoppede arbejde sidste år. Men kan sagtens få på skrift han skal starte igen 1/1 2016. Er det en god ide?
På forhånd tak
Hvor vigtigt er det med arbejde? Min mand stoppede arbejde sidste år. Men kan sagtens få på skrift han skal starte igen 1/1 2016. Er det en god ide?
På forhånd tak
-
fundiver199
Ja. Men det er da en meget skidt ide at købe billetten, før visum er blevet udstedt. For det første kan ansøgningen blive afslået. Og for det andet kan det godt tage mere end 15 dage, hvis der er behov for at undersøge noget nærmere. Så kan det tage op til 60 dage, og så er det da ret ærgerligt at stå med en flybillet til en afgang 45 dage tidligere.CPH26 skrev:Jeg troede hvis jeg søgte d. 1/6-15 - skulle jeg skrive planlagte besøg 1/9-15. Dvs man kan senest rejse den dag. Medarbejder mener jeg allerede kan rejse 15/6 og skrive det på ansøgningen og købe billetter mv til den dato er det korrekt forstået?
Hvilket land vil din forlovede søge om visum til? Danmark og Sverige har en meget forskellig praksis på visumområdet. Og i Sverige er der desuden den forhindring, at han lige nu er i gang med at søge om familiesammenføring med dig. Så kan han givetvis ikke få et visum, da det jo er meningen, at han først skal indrejse i Sverige, når ansøgningen er godkendt.CPH26 skrev:Hvor vigtigt er det med arbejde? Min mand stoppede arbejde sidste år. Men kan sagtens få på skrift han skal starte igen 1/1 2016. Er det en god ide?
-
fundiver199
Somme tider kan jeg godt blive lidt i tvivl om, hvorvidt du egentlig læser og forstår de ting, vi skriver til dig? Det synes lidt som om, at du kører rundt i nogle cirkler og er meget emotionel omkring det hele. Måske i en grad, så det forringer evnen til logisk og sammenhængende tænkning?
Det nemmeste er unægtelig at gøre den ansøgning om svensk familiesammenføring færdig, som I allerede er i gang med. Og hvis du savner ham, hvilket er forståeligt, kan du jo besøge ham i Tyrkiet.
Hvis Mohammed ikke kan komme til bjerget, må bjerget komme til Mohammed.......
Det nemmeste er unægtelig at gøre den ansøgning om svensk familiesammenføring færdig, som I allerede er i gang med. Og hvis du savner ham, hvilket er forståeligt, kan du jo besøge ham i Tyrkiet.
Hvis Mohammed ikke kan komme til bjerget, må bjerget komme til Mohammed.......
Du har ret. Er meget forvirret over det hele. Jeg har ventet et år på familiesammenføring i Sverige. Og har fået besked på der vil gå omkring 8-10 mdr pga et interview igen. Smertegrænsen er nået. Jeg vil flytte min adresse tilbage til Danmark invitere min partner på visum. Senere vil jeg flytte til Sverige igen og bruge eu-familiesammenføring i stedet hvis vi vælger at blive i skandinavien.
Jeg vil selvfølgelig annullere migrationsverket når/hvis jeg får tildelt visum til min partner.
Så det eneste jeg tænker nu er:
1. Ansøgningen i Sverige kan få betydning for Dansk visum?
2. Om hvor står påvirkning det har at min partner har arbejde eller ikke?
Så det eneste jeg tænker nu er:
1. Ansøgningen i Sverige kan få betydning for Dansk visum?
2. Om hvor står påvirkning det har at min partner har arbejde eller ikke?
Desuden er det kun en reservation på billet - man kan altid ændre den igen.
-
fundiver199
Det er lidt svært at blæse og have mel i munden på samme tid. Ligeledes kan du ikke samtidig bo i både Danmark og Sverige. Hvis sagen kommer i Schengen-høring, så er jeg sikker på, at svenskerne vil gøre indsigelse, hvis din kæreste har en ansøgning om svensk opholdstilladelse under behandling. For så vil det jo ligne det, som det sådan set også er, nemlig et forsøg på at omgå den svenske immigrationskontrol ved at søge om visum til et andet Schengenland.
Uanset at jeg ikke ved 100%, hvor meget der udveksles oplysninger på tværs af landegrænser om verserende opholdssager, vil jeg derfor mene, at ansøgningen hos Migrationsverket bør trækkes tilbage, FØR din kæreste søger om visum til Danmark.
Du skal jo under alle omstændigheder flytte din adresse til Danmark, før han kan søge, da du skal have en dansk adresse for at kunne være vært. Og når du gør det, får Skatteverket automatisk besked. Og så kan det vel kun være et spørgsmål om tid, før også Migrationsverket finder ud af, at du ikke længere bor i Sverige.
Jeg synes, I er bedre tjent med at gøre den ansøgning færdig, som allerede er i gang. At skifte hest midt i vadestedet vil kun trække det hele yderligere i langdrag. Når han er kommet hertil, skal I jo starte helt forfra med at trække et nyt nummer i køen. Og det er da usmart, når I allerede har stået i den så længe.
Og fordi nogen har sagt, at der MÅSKE går X måneder, før du bliver indkaldt til en samtale, er det da ikke sikkert, der går så lang tid. Ingen ved hvor lang tid, der går, før du faktisk har fået en tid.
Det lyder også lidt underligt, for Migrationsverket oplyser lige nu en forventet sagsbehandlingstid på 4 måneder for nye ansøgninger, der indgives elektronisk. Så der må vel være et eller andet galt i jeres sag, siden det er nødvendigt med flere samtaler, og de åbenbart skal holdes af nogen, der er overbebyrdet med at behandle andre sager.
Måske var det bedre at finde ud af, hvad det egentlige problem i sagen er, og så få det løst? Har I en advokat eller anden bisidder til at hjælpe jer? Hvis "nej" kunne det måske være, at I skulle overveje det, når det hidtil ikke er gået så godt for jer med at håndtere sagen selv.
Uanset at jeg ikke ved 100%, hvor meget der udveksles oplysninger på tværs af landegrænser om verserende opholdssager, vil jeg derfor mene, at ansøgningen hos Migrationsverket bør trækkes tilbage, FØR din kæreste søger om visum til Danmark.
Du skal jo under alle omstændigheder flytte din adresse til Danmark, før han kan søge, da du skal have en dansk adresse for at kunne være vært. Og når du gør det, får Skatteverket automatisk besked. Og så kan det vel kun være et spørgsmål om tid, før også Migrationsverket finder ud af, at du ikke længere bor i Sverige.
Jeg synes, I er bedre tjent med at gøre den ansøgning færdig, som allerede er i gang. At skifte hest midt i vadestedet vil kun trække det hele yderligere i langdrag. Når han er kommet hertil, skal I jo starte helt forfra med at trække et nyt nummer i køen. Og det er da usmart, når I allerede har stået i den så længe.
Og fordi nogen har sagt, at der MÅSKE går X måneder, før du bliver indkaldt til en samtale, er det da ikke sikkert, der går så lang tid. Ingen ved hvor lang tid, der går, før du faktisk har fået en tid.
Det lyder også lidt underligt, for Migrationsverket oplyser lige nu en forventet sagsbehandlingstid på 4 måneder for nye ansøgninger, der indgives elektronisk. Så der må vel være et eller andet galt i jeres sag, siden det er nødvendigt med flere samtaler, og de åbenbart skal holdes af nogen, der er overbebyrdet med at behandle andre sager.
Måske var det bedre at finde ud af, hvad det egentlige problem i sagen er, og så få det løst? Har I en advokat eller anden bisidder til at hjælpe jer? Hvis "nej" kunne det måske være, at I skulle overveje det, når det hidtil ikke er gået så godt for jer med at håndtere sagen selv.
-
fundiver199
Som jeg har forstået det, er årsagen til, at I ikke kan gifte jer i Tyrkiet, at DU tidligere har været gift med en tyrker, og at dette ægteskab ikke er blevet ophævet i Tyrkiet. Hvis det er rigtigt, så kunne løsningen for jer også være at blive gift på neutral grund i et helt andet land.
Cypern har tidligere været en populær løsning for par, hvor den udenlandske part af en eller anden grund ikke kunne få visum til Schengen, og hvor det heller ikke var muligt eller ønsket at gifte sig i hans hjemland.
Cypern er, så vidt jeg ved, fortsat ikke indtrådt fuldt ud i Schengen samarbejdet, så måske var det også en løsning, I kunne bruge? Cypern ligger tæt på Tyrkiet, så det er relativt nemt og billigt for din kæreste at rejse dertil. Og så kunne I jo kombinere med lidt ferie sammen.
Når I er gift, har han ret til at få udstedt et gratis visum til Sverige efter de særlige EU-regler. Og det er vel en både lettere og bedre løsning end at flytte frem og tilbage mellem Danmark og Sverige flere gange, og samtidig starte helt forfra med en ny sagsbehandling?
Hvis I ønsker det, kan han stadig søge EU-opholdskort efter sin ankomst til Sverige, og så kan I bare lade den gamle sag fortsætte i sit eget tempo.
http://www.cyprusvisa.eu/
Cypern har tidligere været en populær løsning for par, hvor den udenlandske part af en eller anden grund ikke kunne få visum til Schengen, og hvor det heller ikke var muligt eller ønsket at gifte sig i hans hjemland.
Cypern er, så vidt jeg ved, fortsat ikke indtrådt fuldt ud i Schengen samarbejdet, så måske var det også en løsning, I kunne bruge? Cypern ligger tæt på Tyrkiet, så det er relativt nemt og billigt for din kæreste at rejse dertil. Og så kunne I jo kombinere med lidt ferie sammen.
Når I er gift, har han ret til at få udstedt et gratis visum til Sverige efter de særlige EU-regler. Og det er vel en både lettere og bedre løsning end at flytte frem og tilbage mellem Danmark og Sverige flere gange, og samtidig starte helt forfra med en ny sagsbehandling?
Hvis I ønsker det, kan han stadig søge EU-opholdskort efter sin ankomst til Sverige, og så kan I bare lade den gamle sag fortsætte i sit eget tempo.
http://www.cyprusvisa.eu/
Skaanebo skriver følgende:
Et dansk visum har intet at gøre med ansøgning om en svensk opholdstilladelse. Læs hvilke krav danske myndigheder stiller, for at tyrkiske statsborgere kan få visum til Danmark på den danske ambassades hjemmeside i Tyrkiet.
Jeg kan sagtens føle din rådgivning - det er også det bedste. Er bare psykisk udmattet. Må selvfølgelig annullere opholdstilladelsen samtidig med ansøgning med visum. Problemet er bare - at vi ikke ved om vi vil fortsætte livet i DK/SV - men vil selvfølgelig gerne vise min partner hvor jeg har tilbragt mit liv.
Har set det tager 4 måneder hvis alt er iorden - jeg har haft c/o adresse i Sverige før jeg fik min egen lejlighed. Tror det er pga c/o adressen der har skabt problemer. Vil da lige undersøge mulighederne i Cypern.
Et dansk visum har intet at gøre med ansøgning om en svensk opholdstilladelse. Læs hvilke krav danske myndigheder stiller, for at tyrkiske statsborgere kan få visum til Danmark på den danske ambassades hjemmeside i Tyrkiet.
Jeg kan sagtens føle din rådgivning - det er også det bedste. Er bare psykisk udmattet. Må selvfølgelig annullere opholdstilladelsen samtidig med ansøgning med visum. Problemet er bare - at vi ikke ved om vi vil fortsætte livet i DK/SV - men vil selvfølgelig gerne vise min partner hvor jeg har tilbragt mit liv.
Har set det tager 4 måneder hvis alt er iorden - jeg har haft c/o adresse i Sverige før jeg fik min egen lejlighed. Tror det er pga c/o adressen der har skabt problemer. Vil da lige undersøge mulighederne i Cypern.
Det er sagsbehandleren fra Migrationsverket der har meddelt at det vil tage 6-8 måneder pga ventetid til interviews.