Hej... jeg er helt ny i forummet og har været lidt inde forskellige steder og læst de forskellige indlæg, men jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg har søgt turistvisum til min mand fra Syrien, men vi vil tage til Sverige efterfølgende for at søge om familiesammenføring der, men så har vi så et problem for vi ved ikke hvor stor en risiko der er for at de svenske myndigheder sender ham tilbage til Syrien mens de behandler vores sag, for det vil vi helst undgå. Vil der være problemer/vaskeligheder med hensyn til at jeg har søgt dansk turistvisum istedet for svensk? For det andet problem er at jeg ikke har skiftet adresse til Sverige endnu, men det skal jeg gøre forhåbentlig snart.
Håber i har nogle gode råd og svar til hvad jeg kan gøre...
Hilsen: Dilava
Visum
Hvis I søger om familiesammenføring i Sverige efter EU-reglerne, bliver han ikke sendt retur til Syrien under sagsbehandlingen. Det sker kun, hvis I forsøger at ansøge efter Sveriges nationale regler, hvor ansøgningen skal indgives i hjemlandet og hvor man, hvis man alligevel forsøger at ansøge ved ankomst i Sverige, vil blive afvist og sendt retur med besked om at opsøge den svenske ambassade i hjemlandet i stedet.