afgørelse fra SF og sygehus/læge behandling

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
isay

afgørelse fra SF og sygehus/læge behandling

Indlæg af isay » 20.05.2015 21:08:40

Der er nu gået næsten 7måneder og vi har stadig Ikke fået afgørelse fra SF. Omkring da der var gået 4måneder siger i tlf de har fået nyt it system og jeg nok skulle regne med ca 2 måneder måneders behandlingstid endnu ringede igen i efter der var gået 6måneder og denne gang får jeg vide vi skal vente yderligere da de har modtaget mange aansøgninger og hun kunne ikke fortælle hvor længe endnu. Undskyld men WTF.....
I mellem tiden skal min kone føde her om 1,5-2 måneder, jJeg har udfyldt en forhåndsgodkendelse til sygehus behandling er det nok eller nogen der ved mere om det at føde her mens vi venter på afgørelse.
På forhånd tak. ..

skaanebo

Re: afgørelse fra SF og sygehus/læge behandling

Indlæg af skaanebo » 20.05.2015 21:57:40

Det er for egen betaling, indtil man er folkeregistreret. Selve fødslen vil dog være at betragte som "akut" og er derfor gratis. Men alle forundersøgelser skal man selv betale, så længe man ikke har et dansk sundhedskort.

Og ellers har I vel sørget for at tegne en rejsesygeforsikring, der dækker den slags? Det bør man jo altid gøre,hvis man ikke er omfattet af den offentlige sygesikring.

Ihsan83

Indlæg af Ihsan83 » 20.05.2015 23:43:23

Jeg er ikke enig,hvis du har kvittering for at du har søgt om familiesammenføring efter EU retten,jamen så viser du kvitteringen til sygehuset og derefter vil din kone få et erstatnings cpr fra sygehuset og dermed vil hun få gratis behandling hele vejen.Præcis som vores sitaution for nogle år siden :D held og lykke

tayobi

Indlæg af tayobi » 21.05.2015 00:02:33

Min sagsbehandler ringede til mig idag for at fortælle mig at han ved ikke hvornår han kan blive færdig med at behandle sagen og giv os afgørelse selvom er vores sag er fuldt oplyst. Han er tvivl om vores ægteskab. Hehe helt ærligt jeg født vores fælles barn for 2 dag siden. Han var chok og sagde så har du født!!!! Der er gået 7 mdr.Får en advokat imorgen.

Besvar