Sagen er den at min kæreste har fået indrejseforbud i Danmark, og vi har så snakket med en advokat om sagen, og han siger at den eneste og hurtigste måde at få ophævet dette indrejseforbud, er at vi gifter os i Sverige, da jeg er dansk statsborger, hvorefter vi så kan søge om ophævelse af indrejseforbud, hvilket vil tage omtrent 6 måneder.
Problemet er så bare at han er statsborger i et land uden for EU, og har pt. arbejdsopholdstilladelse i et land indenfor EU, men denne opholdstilladelse udløber her midt i juni, og vi har ikke fundet en lejlighed i Sverige endnu. Jeg har nemlig hørt at efter vi har fundet lejligheden og har meldt det til Skatteverket, tager det 3-4 uger at få et svensk "CPR-nummer", hvorefter hindringsprøvningen tager yderligere 1-4 uger. Dette kommer jo til at løbe over tid, jeg ville derfor høre om det stadig var muligt at gifte sig i Sverige, selvom han befinder sig ulovligt i landet? Og hvis dette er muligt, om han stadig kan blive i Sverige efter vi er blevet gift, mens vi ansøger om et EU-opholdskort til i Migrationsverket, på trods af hans opholdstilladelse er udløbet. Ved nemlig ikke om han automatisk får lov til at blive i Sverige eller ej nu hvor vi er blevet gift, og om han overhovedet kan søge om det hvis han har befundet sig ulovligt i landet.
Håber i kan svare hurtigst muligt, da vi føler os en smule pressede, og i må endelig sige til hvis jeg er lidt utydelig nogen steder
På forhånd tak!