hej alle.
vi har snart boet i danmark i 3 år. og vi overvejer at flytte fra vores lejlighed til en ny i samme område (københavn)
er der nogle krav ang bolig eller eller andet vi skal være opmærkesomme på.
min kone fik 5 år midledertidige ophold da vi flytte til danmark i sin tid.
og kan huske vi skulle vise bolig lejekontrakt osv.
ved hendes 5 år ophold om små 2 år skal vi vel så søge om permenent opholdstillades går jeg ud fra..
er der måske noget der vi skal være særlige opmærksomme på ang bolig kontrak osv i hele hendes ophold her i danmark..
mvhmartin
bolig krav i danmark ved ophold.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: bolig krav i danmark ved ophold.
Hvis der er tale om ophold efter EU-regler, så er der intet boligkrav.
Hvis der er tale om opholdstilladelse efter danske regler, skal man opfylde boligkravet 'til stadighed' lige indtil man får permanent opholdstilladelse.
Hvis der er tale om opholdstilladelse efter danske regler, skal man opfylde boligkravet 'til stadighed' lige indtil man får permanent opholdstilladelse.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
hej
ja hun fik en 5 årige opholds tillades.
min kone er filippiner
altså 3 landsborger.
før vi kom til danmark borde jeg 7 år i sverige og 2 af dem dem hende..
skal lige høre jer ad om det er rigtig når hun har vært her i 5 år så skkal vi søge om tidsubegrænse ophold.
skal det gøres inde 5 år og i så fald hvor lang tid før.eller skal det gøre på 5 års dagen.
s
kan se på statsforvaltningen hjemme side at det er ikke meget vi skal skrive for at søge om tidsubegrænsede ophold.
det er da denne her vi skal udfylde
http://www.statsforvaltningen.dk/stats_ ... es/748.pdf
ser ikke rigtig ud til vi skal vise nogle papir eller noget som helst.
på forhånd tak
ja hun fik en 5 årige opholds tillades.
min kone er filippiner
altså 3 landsborger.
før vi kom til danmark borde jeg 7 år i sverige og 2 af dem dem hende..
skal lige høre jer ad om det er rigtig når hun har vært her i 5 år så skkal vi søge om tidsubegrænse ophold.
skal det gøres inde 5 år og i så fald hvor lang tid før.eller skal det gøre på 5 års dagen.
s
kan se på statsforvaltningen hjemme side at det er ikke meget vi skal skrive for at søge om tidsubegrænsede ophold.
det er da denne her vi skal udfylde
http://www.statsforvaltningen.dk/stats_ ... es/748.pdf
ser ikke rigtig ud til vi skal vise nogle papir eller noget som helst.
på forhånd tak
-
fundiver199
Det er selvfølgelig bedst for din kone at få søgt, før hendes opholdskort udløber. Når det sker, har hun jo ikke længere nogen dokumentation for sit fortsatte lovlige ophold andet end den kvittering, hun kan få fra Statsforvaltningen for modtaget ansøgning.
Statsforvaltningen har mig bekendt ikke meldt noget ud om, hvor tidligt de vil modtage en ansøgning. Men i ÆUG antager vi, at de nok viderefører US praksis med at tillade ansøgninger om permanent opholdstilladelse indleveret op til 3 måneder før, opholdskravet på 5 år er opfyldt.
Søger din ægtefælle f.eks. efter 4 år og 10 måneder, går der nok alligevel mindst 2 måneder med sagsbehandling, og så er opholdskravet jo opfyldt, når det permanente opholdskort udstedes. Og ellers kan de bare meddele din kone, at det træder i kraft på 5 års dagen, selvom de har nået at træffe afgørelsen f.eks. 2 uger før.
Statsforvaltningen har mig bekendt ikke meldt noget ud om, hvor tidligt de vil modtage en ansøgning. Men i ÆUG antager vi, at de nok viderefører US praksis med at tillade ansøgninger om permanent opholdstilladelse indleveret op til 3 måneder før, opholdskravet på 5 år er opfyldt.
Søger din ægtefælle f.eks. efter 4 år og 10 måneder, går der nok alligevel mindst 2 måneder med sagsbehandling, og så er opholdskravet jo opfyldt, når det permanente opholdskort udstedes. Og ellers kan de bare meddele din kone, at det træder i kraft på 5 års dagen, selvom de har nået at træffe afgørelsen f.eks. 2 uger før.