Jeg skriver fordi jeg har en kæreste i Egypten som gerne vil giftes i landet. Vi vil gerne giftes begge steder, men han mener, at når vi gifter os i Danmark er det nemmere for ham at komme til dk.
Jeg skriver fordi jeg gerne vil høre hvad det betyder for mig når jeg er blevet gift i Egypten?.
Hilsen R
Ægteskab i egypten
Re: Ægteskab i egypten
Mener self. Når vi gifter os i Egypten og ikke i Danmark.
Re: Ægteskab i egypten
Jeg er klar over dette er en gammel tråd, men jeg tror der er mange der vil være glad for denne viden.
Det er vås at det er nemmere for en kæreste fra Egypten at komme til DK hvis ægteskabet er indgået i DK.
Det eneste der er nemmere er at han senere kan gifte sig i Egypten, endda imens han stadig er gift med en dansk kvinde. Dette gælder både hvis kæresten er muslim OG hvis han er koptisk kristen. Den koptisk kristne kirke anerkender ikke et ægteskab som ikke er velsignet af kirken, derfor kan han uden problemer kan få udleveret civilstands attest og gifte sig helt legalt selv om han allerede er gift i et andet land.
Det er vås at det er nemmere for en kæreste fra Egypten at komme til DK hvis ægteskabet er indgået i DK.
Det eneste der er nemmere er at han senere kan gifte sig i Egypten, endda imens han stadig er gift med en dansk kvinde. Dette gælder både hvis kæresten er muslim OG hvis han er koptisk kristen. Den koptisk kristne kirke anerkender ikke et ægteskab som ikke er velsignet af kirken, derfor kan han uden problemer kan få udleveret civilstands attest og gifte sig helt legalt selv om han allerede er gift i et andet land.
Silverfox Of Law