Hej,
Jeg er igang med at indsamle bilag til ansøgningen.
Jeg er stødt på en udfordring i forhold til bilag 1 (Udtalelse fra kommunen omkring modtagelse af hjælp efter aktivloven og integrationsloven). Man skal som bekendt vedlægge udtalelse fra alle de kommuner man har boet i de seneste 3 år. Jeg har boet i 3 forskellige kommuner (Aarhus, København og min nuværende bopælskommune). Sidstnævnte var let at indhente, og Aarhus ligeledes, der bad om at få indsendt blanketten pr. post til udfyldelse (det nu 2 uger siden og har ikke modtaget noget retur endnu).
Min udfordring ligger dog i Københavns kommune (eller rettere International House Copenhagen), der gerne behandler udfylder blanketten indenfor 8 hverdage. De har dog oplyst mig at blanketten kun er gyldig en mdr. fra udstedelsesdato. Vil det skabe udfordringer i behandlingen af FS, der jo som bekendt ikke kun tager en mdr? Er der nogen af jer der har erfaring med dette?
Mvh
Bilag til FS skema
Re: Bilag til FS skema
Mener den er gyldig i otte uger, men det er ikke noget problem, bare den er gyldig når ansøgning afleveres.
Det er godt du husker at få fra alle de kommuner du har boet i de sidste tre år - en bekendt havde glemt at han teknisk set boede i København i seks uger 2½ år forinden, og det betød at behandlingen trak ud da US udbad sig de manglende oplysninger.
Det er godt du husker at få fra alle de kommuner du har boet i de sidste tre år - en bekendt havde glemt at han teknisk set boede i København i seks uger 2½ år forinden, og det betød at behandlingen trak ud da US udbad sig de manglende oplysninger.