Til USA på turist-visum, mens vi venter?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
CathrineKryger

Til USA på turist-visum, mens vi venter?

Indlæg af CathrineKryger » 25.03.2015 16:09:34

Hej alle,

Jeg er en kvinde på 23 år, og min amerikanske forlovede er lige så gammel. Fordi jeg ikke er 24, kan vi jo selvfølgelig ikke opnå nogle former for ophold for ham i DK, og da vi begge føler, at vores fremtidsmuligheder vil se meget bedre ud fra hans hjemland, fremfor Sverige i en årrække, har vi valgt, at flytte tilbage til USA.
Lige nu befinder han sig på turistvisum i Danmark, og når det udløber, skal han jo selvfølgelig hjem igen.
Vi har ansøgt om fianceé visa og venter på bekræftelse på modtagelsen af denne. Mit spørgsmål er så: kan jeg tage med ham hjem på visa waiver som turist, mens vi venter på svar fra immigrationen? Vores intention er IKKE, at blive "UPS"-gift, mens vi er derovre, men, at tage den rigtige vej med denne type visum - dog ønsker vi ikke, at være adskilt.

Mvh herfra

fundiver199

Re: Til USA på turist-visum, mens vi venter?

Indlæg af fundiver199 » 25.03.2015 16:19:18

Jeg kender ikke noget til de amerikanske immigrationsregler. Men for en god ordens skyld skal jeg sige, at man mht. den danske 24-års regel kan søge om familiesammenføring, når begge ægtefæller er fyldt 23½ år. Og da du oplyser, at I begge er 23 år, behøver alternativet til USA da ikke at være "Sverige i en årrække". Det kan også være at vente f.eks. 2 måneder og herefter søge om familiesammenføring i Danmark.

CathrineKryger

Indlæg af CathrineKryger » 25.03.2015 18:28:04

Jeg ville ønske, at det var så let, men jeg føler virkelig jeg er løbet tør for alle muligheder. Du har til dels ret: hvis vi begge er 23 og 9 mdr kan man søge, men jeg er kun lige fyldt 23, så den går desværre ikke. Desuden er fs stadig ikke mulig for os, skulle vi begge have den alder, da vi ikke har adgang til de 50.000 DKK vi skal stille til sikkerhed, da ingen af os arbejder lige pt.
Sverige ville sætte en stopper for vores liv i flere måneder, så dette virker som den rigtige måde for os at være sammen på.
Jeg vil jo bare helst ikke stå i en træls situationsituation derovre, hvis jeg ikke må komme over på turist-visum.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 25.03.2015 22:00:47

Det kan tage lang tid at få et fianceé visum, men hvis meningen alligevel er at I vil giftes, hvorfor gør I det så ikke i DK? Så er der jo absolut ingen tvivl om at du kan blive fs i USA, og formodentlig højst nogle ugers ventetid på visum.
mh
Rådgiver for ÆUG

CathrineKryger

Indlæg af CathrineKryger » 25.03.2015 22:35:36

Mh:

vi følger råd fra ambaambassaden i Stockholm. Vil du forklare procprocessen i detaljer? Måske du har et link?

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 26.03.2015 15:53:26

simtex skrev:
Kig i tråden: viewtopic.php?f=5&t=14745&p=88553&hilit=fiance#p88553

Og forhør dig hos ambassaden i Stockholm: http://denmark.usembassy.gov/http/denma ... visas.html

Der står 4-12 mdr.s ventetid på fianceé visum.

Hvis i gifter jer i DK, skal I kigge på oplysningerne her: http://www.uscis.gov/family/family-us-c ... -residents
mh
Rådgiver for ÆUG

CathrineKryger

Indlæg af CathrineKryger » 28.03.2015 03:36:53

Ambassaden i Stockholm nævnte aldrig denne mulighed. Har du hørt omeventuelle eventuelle behandlingstider, når du nævner kortere behandlingingstider, da disse netop også har taget pusten fra os.

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 28.03.2015 17:57:01

Nej, men jeg kan ikke forestille mig at et visum til en ægtefælle tager lang tid. Min mand fik i 2013 et J-visum som gæsteforsker, og det tog trods visse forviklinger kun et par måneder.

Men forhør jer endelig om fremgangsmåden, for det er vigtigt at gå frem nøjagtigt efter bogen. De er sikkert også i Stockholm flinke til at vejlede.
mh
Rådgiver for ÆUG

CathrineKryger

Indlæg af CathrineKryger » 30.03.2015 14:34:22

Hej igen! Vi har kontaktet ambassaden i Stockholm, der intet vidste og absolut ingen hjælp var, da de egentlig bare gav os websider at søge på - som vi af gode grunde allerede kender.

Kender nogle af jer herinde en professionel, der måske kunne være hjælpsom her? Eller en af jer, der kan forklare mig, hvad næste skridt bør være? Jeg er pænt meget på dybt vand.

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 30.03.2015 16:23:44

Jeg tror helt ærligt at du gør en myg til en elefant. Hvis I er ægtefæller og din mand gør sin del af arbejdet, så tror jeg ikke det er nogen stor og langvarig opgave at få fs.

Det er endda muligt at få et visum, som giver dig ret til at være i USA mens sagen om permanent opholdstilladelse behandles: et K-3 visum.

Læs om det på linket her nedenfor, Og TRO PÅ ambassadens personale, når de siger til dig at de ikke kan fortælle dig på forhånd hvor lang tid lige præcis DIN ansøgning vil tage. Det kan de nemlig ikke, for hver sag behandles for sig, og ikke i en automat.

Lige som for dem der søger om fs i DK og beslutter sig for processuelt ophold, så skal du være forberedt på at du ikke må arbejde eller begynde på en uddannelse (udover private kurser). Du vil være der som turist.

http://sweden.usembassy.gov/spouse2.html#2

"Eligibility

To be eligible for a K-3 nonimmigrant visa, an individual must:

Be married to a U.S. citizen
Have a U.S. citizen spouse file Form I-130, Petition for Alien Relative with the Citizenship and Immigration Services (USCIS) in the U.S. Once USCIS has sent the U.S. citizen a receipt of receiving I-130 petition, the U.S. citizen may file an additional form I-129F (petition for a K-3 visa) on behalf of his/her alien spouse. Please note that the I-129F is also filed with the Citizenship and Immigration Services in the U.S.
The processing time varies and the U.S. petitioner should consult his/her USCIS office for an accurate processing time. The U.S. Embassy has however noted that most I-129F petitions for a K-3 visas are processed within the same time frame as the actual I-130 petition."
mh
Rådgiver for ÆUG

CathrineKryger

Indlæg af CathrineKryger » 02.04.2015 13:56:02

Jeg mener ikke selv, at gøre en myg til en elefant, da vi totalt står på egne ben her, og det ikke, efter min mening og erfaring, er let, at blive vejledt på nogen måde.
Lige nu står vi, som overskriften dikterer, overfor et problem, der hedder: hvordan kan jeg blive i USA imens processen for opholdstilladelse finder sted?

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 02.04.2015 16:35:19

Klik på linket jeg har givet dig og læs hvordan. Det er forklaret på et letforståeligt sprog.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar