Bank garanti
-
AcrossTheNight
Bank garanti
Hej,
Jeg har talt med min bank om at få lavet garantien som en anfordringsgaranti, da vi ikke har pengene. Det siger at prisen for oprettelse er 1000 kr., og derefter 3 % pr. år i renter - lyder det som en rimelig pris?
Derudover er min bankrådgiver i tvivl om, hvordan hun skal lave garantien. Får de et skema der skal udfyldes når kravet om bankgaranti stilles? Eller hvordan foregår det i praksis?
Mvh
Jeg har talt med min bank om at få lavet garantien som en anfordringsgaranti, da vi ikke har pengene. Det siger at prisen for oprettelse er 1000 kr., og derefter 3 % pr. år i renter - lyder det som en rimelig pris?
Derudover er min bankrådgiver i tvivl om, hvordan hun skal lave garantien. Får de et skema der skal udfyldes når kravet om bankgaranti stilles? Eller hvordan foregår det i praksis?
Mvh
-
Betina Skovs
Re: Bank garanti
Når i søger fs, så vil I på et senere tidspunkt få besked på, at I kan få fs, på betingelse af at I stiller garanti. Der får I en blanket tilsendt, som I skal give til banken, som derefter laver garantien.
-
fundiver199
Jeg synes, det lyder lidt småpebret. Så spørg omkring i et par andre banker, så du får en ide om, hvorvidt tilbuddet er godt eller ej.
-
AcrossTheNight
Ja tak, har jeg læst og har sendt linket til min bankrådgiver også 
Det lyder meget lig de priser jeg fik oplyst i lån og spar bank dengang jeg havde dem. Og i og med det er 3% pr år så falder "prisen" jo løbende med at din ægtefælle består dansk prøver, allerede efter 6 mdr er det jo en væsentlig forbedring.
Men ja, det er altid en god idé at høre rundt. Jeg skiftede bank til danske bank i forbindelse med at stille garantien grundet ekstrem inkompetence hos lån og spar mht oprettelse af garantien. Dog havde jeg pengene stående, så ved ikke om der var forskel hvis banken skulle stille garantien.
Men ja, det er altid en god idé at høre rundt. Jeg skiftede bank til danske bank i forbindelse med at stille garantien grundet ekstrem inkompetence hos lån og spar mht oprettelse af garantien. Dog havde jeg pengene stående, så ved ikke om der var forskel hvis banken skulle stille garantien.