RESERVATION AF FLYBILLET

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Dalajne
Geografisk sted: Tyrkiet

RESERVATION AF FLYBILLET

Indlæg af Dalajne » 27.08.2008 19:49:28

Er der nogen der har erfaring med hvor man kan bestille en billig flybillet, eller lave en reservation, af en flybillet uden at betale.

Fordi jeg har hørt det er godt at vedlægge en kopi af sin flybestilling i invitationen, men selvfølgelig uden at betale for den, før man er sikker på at man har fået visum-
og synes ikke rigtig jeg kan finde nogle steder, hvor man kan bestille og afbestille igen, uden at skulle vise en lægeerklæring, som jeg synes lyder mærkeligt.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 27.08.2008 19:57:49

Flybillet fra hvilket land? De fleste rejsebureauer kender godt til forholdene med at søge visum og tillader derfor, at man gør reservationer uden at de er bindende, førend man får tilsagn fra ambassaden om, at man nu kan hente sit visum

Men det dur naturligvis ikke at købe en flybillet på nettet på den måde

Dalajne

Indlæg af Dalajne » 27.08.2008 20:00:27

Det er så flybillet, fra Tyrkiet/Antalya til Billund.
Skal jeg så ringe til et flyselsskab i tyrkiet eller hvordan?

Har du kendskab, til et godt flyselsskab? :)

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 27.08.2008 20:06:38

Hej Dalajne.
De gange vi har søgt om visum har vi ikke vedlagt reservation af flybillet, men bare skrevet i invitationen, at der vil blive sørget for returbillet. Som du skriver kan det være svært at få lavet en reservation uden at skulle betale inden et par uger eller stille med depositum.
Til gengæld er det en god ide at få lavet en police med rejseforsikring af din mand for den periode, I regner med han skal være her (men I kan også nøjes med i første omgang at skrive i invitationen, at I vil sørge for en rejseforsikring, der opfylder krav om dækning - se nedenfor. Det er dog en rigtig god ide rent faktisk at tegne forsikringen når din kæreste kommer).
Hos eks. Gouda laver de gerne en police, som først skal være betalt den dag, din mand lander i DK. Send evt, en mail og forklar, at forsikringen skal dække dækker eventuelle udgifter i forbindelse med hjemsendelse af helbredsmæssige grunde, uopsættelig lægebehandling og akut hospitalsbehandling under opholdet. Rejsesygeforsikringen skal dække alle Schengen-landene, og minimumsbeløbet for forsikringsdækningen skal være 30.000 euro.
Gouda er dog ikke det billigste alternativ (tror vi betalte ca. 2000 kr for 70 dage), eks. læs mere her om andre folks erfaringer med rejseforsikringer: viewtopic.php?t=125&highlight=rejseforsikring

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 27.08.2008 20:11:44

Det er vel mest praktisk at lade din kæreste/partner om at købe flybillet i sit hjemland - de fleste rejsebureauer sælger også rejseforsikringer, og der er jo ikke noget krav om, at det skal være en dyr dansk rejseforsikring, det kan lige så vel være en tyrkisk police - den skal blot opfylde de vilkår, som ambassaden stiller.

Dalajne

Indlæg af Dalajne » 27.08.2008 20:22:07

TAK for svar. det tror jeg at jeg vil prøve.
Hvad er det du siger jeg skal skrive direkte til gouda?
er lidt i tvivl. har ikke prøvet sådan noget med forsikringer før nemlig. så er glad for du kan hjælpe :)

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Hejsa

Indlæg af jerry » 28.08.2008 19:08:53

Hejsa.
Vi har ikk vedlagt reservation af flybillet de gange vi har sögt visum til min mand. De gange vi har faaet viaum har vi tegnet forsikring gennem Güven Hayat Sigorta i Alanya. De er forgoldsvis billige og det er meget nemmere end at skulle göre det gennem danske eller internationale forsikringsselskaber. Jeg mener at have læst at İ bor i Alanya saa skriver lige adressen og tlf nummer: Güven Sigorta Eczacılar Cd. Çintaş Apt D.6 Alanya tlf: 0242 512 17 80. De er meget söde og hjælpsomme og ved lige præcis hvordan det hele skal laves til turist visum. Deres kontor ligger tæt paa busholdepladsen ned i centrum.
Ps tillykke med visummet :D

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hej igen

Indlæg af jerry » 28.08.2008 19:12:55

Hej igen.
Du kan da bare gaa op paa Tyrkiet ekspertens kontor i Alanya og köbe billet eller höre dem om de vil lave en reservation. Eller op paa Anatoliens kontor i Alanya eller paa Turkish Airlines nede paa Atatürk Caddesi lige nede ved Seker Bank. De har ogsaa biletter til Dk men det er som regel over İstanbul.

Besvar