Mit krav til hendes permanent opholdstilladelse

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
pyork

Mit krav til hendes permanent opholdstilladelse

Indlæg af pyork » 10.03.2015 23:01:19

Hejsa,

Jeg er dansk statsborger og min kone kan snart om få måneder, ansøger om permanent opholdstilladelse.
Vi er begge fuldtids lønmodtager, jeg selv har været det i cirka 9-10 år.

Jeg vil gerne starte op som selvstændig hvilken betyder at det første par måneder, skal jeg nok leve af dagpenge osv..

SPØRGSMÅL:
- Er det et krav at jeg skal være i arbejdsmarkedet, inden/imens hun ansøger om permanent opholdstilladelse?

fundiver199

Re: Mit krav til hendes permanent opholdstilladelse

Indlæg af fundiver199 » 11.03.2015 06:26:33

Nej. De eneste krav, der har med dig at gøre, er, at der stadig skal være grundlag for, at hun i det hele taget bevarer sin opholdstilladelse. Dvs. I skal stadig opfylde samlivskravet og boligkravet, du skal stadig stille bankgaranti, hvis den da ikke allerede er udløbet og var af den type, der var begrænset til 7 år, og du må stadig ikke modtage ydelser efter Aktivloven eller Integrationsloven som f.eks. kontanthjælp, medens sagsbehandlingen står på.

Hvis noget af det ovenstående ikke er opfyldt, vil hendes opholdstilladelse som udgangspunkt blive inddraget. Og når hun i den situation slet ikke har opholdstilladelse længere men skal forlade Danmark, kan hendes opholdstilladelse selvfølgelig heller ikke gøres permanent. Uanset om hun så i øvrigt opfylder alle betingelser herfor.

closed1

Indlæg af closed1 » 11.03.2015 07:21:30

Jeg vil lige gøre opmærksom på at man ikke kan få dagpenge når man starter som selvstændig. Bare det at man mens man modtager dagpenge ,begynder at lede efter lokaler til en kommende virksomhed . Så er man ikke dagpenge berettiget mere.
Men held og lykke med planerne .

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 11.03.2015 12:40:30

Det kan man nu i visse tilfælde godt, closed1, i hvert fald beskriver Magistrenes a-kasse hvordan.

Men det vil være en virkelig god idé at søge rådgivning hos sin a-kasse inden man hopper ud i det.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar