Ang familiesammenføring i Sverige
Ang familiesammenføring i Sverige
Hej jeg er lige flyttet til Sverige fra dk og er blevet gift i Tyrkiet, og jeg skal hente min kone med til Sverige . Mit spørgsmål er hvis jeg henter hende ned med et turist visum og ansøger om 5 års EU opholdskort mens hun er i Sverige om det kan lade sig gøre ?
-
fundiver199
Re: Ang familiesammenføring i Sverige
Det står i ÆUGs vejledning om at flytte til Sverige/EU-land under menupunktet "rådgivning". Der står også flere andre ting, som du bør sætte dig ind i. Så i stedet for at besvare dit spørgsmål med et simpelt "ja" eller "nej", vil jeg hellere opfordre dig til at læse vejledningen.
Tak jeg har fået mit eget lejlighed i Sverige og arb i dk tjener rimelig godt, ville bare vide om der er et regel hvor man ikke må søge EU opholdskort mens man er i Sverige på en turist visum
Der kræves ikke lovligt ophold for at søge efter EU-regler, så det er bare at søge, visum eller ej.
Så min hustru må godt blive i Sverige mens ansøgning om EU opholdstilladelse er under behandling, fordi har tænkt mig st hente hende via en 3 måneder turist visum og ansøge om EU opholdskort med det samme .
I samme øjeblik der er afleveret en ansøgning om EU-opholdskort, har din kone alle rettigheder i Sverige. Rettighederne afhænger ikke af udstedelse af et lille plastickort.
Dvs., I kan også tage forbi Skatteverket med samme dokumentation og få lavet et personnr. til hende, således at hun kan begynde at arbejde eller gå i sprogskole.
Dvs., I kan også tage forbi Skatteverket med samme dokumentation og få lavet et personnr. til hende, således at hun kan begynde at arbejde eller gå i sprogskole.
Mange tak for hjælpen 
hej alle sammen
Jeg har også nogen spørgsmål omkring opholdskort, jeg er en kvinde der bor i Danmark og er danskstatsborger jeg er gift og min mand bor i Afghanistan. Jeg vil søge familiesammenføring efter svenske nationale regler, for at min mand kan komme til svirge.
mit spørgsmål er at skal jeg søge opholdskort I svirge for mig selv fordi jeg vil søge familie sammenføring? og hvis ja hvor langtid gælder opholdskortet så ?
hvad gør jeg så bagefter når fristet er udløbet?
håber kan få et svar tak 
Jeg har også nogen spørgsmål omkring opholdskort, jeg er en kvinde der bor i Danmark og er danskstatsborger jeg er gift og min mand bor i Afghanistan. Jeg vil søge familiesammenføring efter svenske nationale regler, for at min mand kan komme til svirge.
mit spørgsmål er at skal jeg søge opholdskort I svirge for mig selv fordi jeg vil søge familie sammenføring? og hvis ja hvor langtid gælder opholdskortet så ?
hvad gør jeg så bagefter når fristet er udløbet?