Hej,
Vi flytter til Danmark for at soege FS efter danske regler. Min kone hoerer til eet af de "visumfri" lande og kan derfor rejse til DK i 90 dage uden forhaandsvisum.
MEN .... vi har maaske dummet os en smule da vi i et oejebliks ubetaenksomhed saa et godt tilbud og koebte to enkeltbilletter til dk. Nu kan jeg saa forstaa at det kan give problemer baade ved incheckning og paskontrol og det vil vi jo helst undgaa.
1) Kan vi undgaa problemer ved at koebe en enkelt-billet ud af danmark til min kone (f.eks. fra dk til hendes hjemland eller saamaend bare fra DK og ud af Schengen)?
2) Hvis ja til 1, kan vi maaske slippe billigt om det ved at koebe en refunderbar enkeltbillet og saa faa den refunderet naar vi ER kommet til DK og har soegt om FS?
3) Kan vi maaske endda vaere saa fraekke at koebe en billet over nettet samme dag som vi tager afsted, ankomme til DK ca.10 timer senere og saa faa refunderet hele beloebet (f.eks. tilbyder SAS 100% refusion indenfor 24 timer efter koeb over nettet)?
To enkelt billetter ok?
-
fundiver199
Re: To enkelt billetter ok?
Svaret er "ja" til det hele. Hvis en pasbetjent beder om at se midler (billet) til udrejse, er en hvilken som helst billet ud af landet/området fuldt ud tilstrækkelig dokumentation for, at man har til hensigt at forlade landet/området igen.
Hvornår billetten er købt, om den er refunderbar, og hvor den går hen, er underordnet. Hvis den ikke er til hjemlandet, er det dog selvfølgelig en forudsætning, at man enten er visumfri der, hvor billetten går til, eller at man har det nødvendige visum.
Hvornår billetten er købt, om den er refunderbar, og hvor den går hen, er underordnet. Hvis den ikke er til hjemlandet, er det dog selvfølgelig en forudsætning, at man enten er visumfri der, hvor billetten går til, eller at man har det nødvendige visum.