Turistvisum til min forlovede fra Algeriet
Turistvisum til min forlovede fra Algeriet
Hej. Jeg har min forlovede som bor i Algeriet. Jeg har været i Algeriet i 3 uger her i november 2014. Nu vil jeg gerne invitere ham til Danmark for at besøge mig.
Jeg har sendt ham en invitation og vi har alle de nødvendige dokumenter. Men så i går læste jeg at Algeriet er i asylgruppelande , som betyder at han muligvis ikke kan få visum alligevel.
Han har tidligere haft et visum til Schweiz (juni 2014), hvor han rejste i 1 måned. Kan den visa have betydning for afgørelsen?
Jeg har sendt ham en invitation og vi har alle de nødvendige dokumenter. Men så i går læste jeg at Algeriet er i asylgruppelande , som betyder at han muligvis ikke kan få visum alligevel.
Han har tidligere haft et visum til Schweiz (juni 2014), hvor han rejste i 1 måned. Kan den visa have betydning for afgørelsen?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Turistvisum til min forlovede fra Algeriet
Det kan have positiv betydning at han tidligere har haft et visum, hvis han har overholdt betingelserne (= rejste hjem til tiden).
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ja, det har han
Så må vi håber da på at han kan få lov til at komme her 
Min mand fra algeriet fik at vide at han ikke kunne inviteres medmindre vi var familie eller gift?? Dvs inden vi blev gift fik vi dette at vide.. Håber på det bedste for jer.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Når det er et asylland gives normalt kun visum til ægtefæller og faste samlevere. Men når det drejer sig om én, som tidligere har haft visum til Schengen er der jo ikke den samme grund til at mistænke personen for at ville tage ulovligt ophold.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Min forlovede fik visum på 90 dage ! Jeg er så glad ! Og det tog kun 6 dage . Vi afleverede ansøgning den 6 jan og den 12 fik han visum. Skriver det lige her for at fortælle jer at man skal prøve selvom det virker helt håbløst !
-
fundiver199
Tillykke med det og tak for at vende tilbage og fortælle om det positive resultat. Der er mange, der har brug for det håb, det giver at høre om, at andre faktisk har succes med deres ansøgninger om både visum og familiesammenføring.
Det kan godt give et "skævt" billede at læse indlæg i et forum som dette, da folk jo typisk kun skriver, hvis de har problemer, og ikke hvis alt går glat og hurtigt.
Det kan godt give et "skævt" billede at læse indlæg i et forum som dette, da folk jo typisk kun skriver, hvis de har problemer, og ikke hvis alt går glat og hurtigt.
Hej Fatimah,
Dejligt at høre at det lykkedes!
Jeg står faktisk selv i nogenlunde samme situation. Har en kæreste fra Algeriet, og har netop også læst disse regler, så det gør mig selvfølgelig ret positiv at der ikke var nogen problemer i at få et turist/besøgs visum i dit tilfælde.
Fik i nogen uddybning af begrundelsen for at han fik lov at komme ind? Om det f.eks. er fordi at han tidligere har været indenfor Schengen området uden at lave problemer?
Eller er det vitterligt ikke mere umuligt end at det er muligt på 6 dage?
Håber at du vil svare på dette!
På forhånd tak.
Dejligt at høre at det lykkedes!
Jeg står faktisk selv i nogenlunde samme situation. Har en kæreste fra Algeriet, og har netop også læst disse regler, så det gør mig selvfølgelig ret positiv at der ikke var nogen problemer i at få et turist/besøgs visum i dit tilfælde.
Fik i nogen uddybning af begrundelsen for at han fik lov at komme ind? Om det f.eks. er fordi at han tidligere har været indenfor Schengen området uden at lave problemer?
Eller er det vitterligt ikke mere umuligt end at det er muligt på 6 dage?
Håber at du vil svare på dette!
På forhånd tak.
Vi har ingen ide om hvorfor han fik det så hurtigt, for jeg fik at vide at det kan tage op til 60 dage ! men jeg tror at det er fordi han har fine papir, documentation om penge , arbejde og så plus havde visa før.
husk bare en ting - ring selv og spørge om sagen fordi de har ikke givet os svar med det samme. det er lidt mærkeligt ! Det er helt tilfældet jeg fik at vide at fik visa. Det er jeg faktisk lidt sur over ! Men held og lykke til jer alle.
husk bare en ting - ring selv og spørge om sagen fordi de har ikke givet os svar med det samme. det er lidt mærkeligt ! Det er helt tilfældet jeg fik at vide at fik visa. Det er jeg faktisk lidt sur over ! Men held og lykke til jer alle.
-
fundiver199
Langt de fleste visa udstedes af ambassaderne, og det er ganske almindeligt, at de træffer afgørelser på højest 14 dage, især uden for feriesæsonen. Det er kun, når sagerne bliver sendt til Udlændingestyrelsen i Danmark, at det er normalt, at det tager 30-60 dage, før man får svar.
Ofte er ansøgninger om visum til familiebesøg blandt dem, der sendes videre til Udlændingestyrelsen. Men når der ikke er tale om det første besøg, er det helt efter bogen, at ambassaden behandler sagen selv og udsteder visum, såfremt de tidligere besøg har været problemfri.
Ofte er ansøgninger om visum til familiebesøg blandt dem, der sendes videre til Udlændingestyrelsen. Men når der ikke er tale om det første besøg, er det helt efter bogen, at ambassaden behandler sagen selv og udsteder visum, såfremt de tidligere besøg har været problemfri.
Hej
fedt han fik visum så hurtigt !
kan du sende den formular som du har brugt ? er det inde på udlændingstyrelsens hjemmeside og så bare søge ? hvad papirer skal man have ? og er det fra Algeriet af hvor han skal søge, eller er det dig herfra Dk som har søgt ?
Håber på lidt hjælp
det ser lidt umuligt ud for mig og min forlovede fra Algeriet, især da vi begge er under 24
fedt han fik visum så hurtigt !
kan du sende den formular som du har brugt ? er det inde på udlændingstyrelsens hjemmeside og så bare søge ? hvad papirer skal man have ? og er det fra Algeriet af hvor han skal søge, eller er det dig herfra Dk som har søgt ?
Håber på lidt hjælp
det ser lidt umuligt ud for mig og min forlovede fra Algeriet, især da vi begge er under 24
Hej. Du skal udfylde en invitation til ham, så skal du printe den ud og underskrive. Du kan ikke bruge online invetation fordi de har ikke en dansk ambassade i algeria. Det er en norsk ambassade som I skal henvende jer til. Når du har underskrivet den , så skal du skanne den og sende til din forlovede.
Når han har invetation skal i så udfylde en ansøgning om visum på deres hjemmeside, så skal der betales 60 euro og så kan i reservere en tid til interview. Der står på hjemmesiden en liste over documenter som han skal have med.
Det er for eksamen en bevis på at i har set hinanden, en bevis på at han har penge ( min 2000 euro) , rejseforsikring som dækker på min 30000 euro. Og så kan jeg ikke huske mere nu. Og så er det bare ventetid. Jeg tror ikke at det har noget betydning at i er under 24.
Du kan finde blanketerne på www.nydanmark.dk
Når han har invetation skal i så udfylde en ansøgning om visum på deres hjemmeside, så skal der betales 60 euro og så kan i reservere en tid til interview. Der står på hjemmesiden en liste over documenter som han skal have med.
Det er for eksamen en bevis på at i har set hinanden, en bevis på at han har penge ( min 2000 euro) , rejseforsikring som dækker på min 30000 euro. Og så kan jeg ikke huske mere nu. Og så er det bare ventetid. Jeg tror ikke at det har noget betydning at i er under 24.
Du kan finde blanketerne på www.nydanmark.dk
Mange tak for det Fatimah
jeg håber alt det bedste for dig og din mand
jeg må have tålmodighed og se om hun får visum
jeg håber alt det bedste for dig og din mand
jeg må have tålmodighed og se om hun får visum
-
fundiver199
I bør undersøge, om den norske ambassade har fået den fulde kompetence til at behandle sagerne. Hvis de sender ansøgningen videre til Udlændingestyrelsen i Danmark, bliver den behandlet efter dansk praksis.
Og så er det spild af tid at søge, for Udlændingestyrelsen har placeret Algeriet i asyllandegruppen, hvor der som udgangspunkt IKKE kan gives visum til at besøge en kæreste eller forlovet.
Men hvis den norske ambassade har overtaget den fulde kompetence, kan dette måske være til jeres fordel. Stadig må I dog forvente, at også Norge formentlig har en restriktiv visumpraksis over for personer fra Algeriet, da det er et land, hvorfor der efterhånden kommer en del asylansøgere til Europa.
Det ligger selvfølgelig ikke på niveau med det antal, der kommer fra Syrien, men vi er ved at være tæt på nogle af de "gamle" asyllande som Irak m.fl.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm
Og så er det spild af tid at søge, for Udlændingestyrelsen har placeret Algeriet i asyllandegruppen, hvor der som udgangspunkt IKKE kan gives visum til at besøge en kæreste eller forlovet.
Men hvis den norske ambassade har overtaget den fulde kompetence, kan dette måske være til jeres fordel. Stadig må I dog forvente, at også Norge formentlig har en restriktiv visumpraksis over for personer fra Algeriet, da det er et land, hvorfor der efterhånden kommer en del asylansøgere til Europa.
Det ligger selvfølgelig ikke på niveau med det antal, der kommer fra Syrien, men vi er ved at være tæt på nogle af de "gamle" asyllande som Irak m.fl.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm