Ægteskab og familiesammenføring - HJÆLP

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rosenlund25

Ægteskab og familiesammenføring - HJÆLP

Indlæg af rosenlund25 » 04.01.2015 23:00:06

Hej,

Jeg skriver da jeg efterhånden har læst så meget forskelligt, at jeg håber i kan hjælpe mig med at få svar på hvordan og hvorledes tingene fungere samt hvordan det skal gribes an.

Jeg er en pige på 20 år, som er forlovet med min skønne kæreste som er fra Tunesien og bor permanent i Tunesien. Jeg er pæredansk og har boet hele mit liv i Danmark.
Som sagt er vi forlovede og har planer om at bliver gift her i 2015, hvilket vi har snakket om i en del tid nu.
Vi har været sammen siden starten af august 2013 og jeg har været nede ved ham 5 gange efterfølgende og har mødt det meste af hans familie og har fået deres velsignelse. (De er simpelthen de dejligste og sødeste mennesker).

?? Så mit første spørgsmål lyder på hvordan og hvorledes vi bliver gift i Tunesien og hvad det kræver af papirer osv. ??

Vi har her for nylig søgt om turistvisum til min forlovede så han kunne komme til Danmark og se hvordan jeg bor, opleve min kultur og lære at forstå hvilken baggrund jeg har.
Dette fik vi dog afslag på og er helt på bar bund hvad vi så kan gøre.

Planen er senere hen at vi skal flytte til Danmark og starte en tilværelse sammen, og det er her jeg går helt i sort og simpelthen ikke kan se mig ud af hvad det kræver, og hvordan man gør. Samtidig har jeg læst at nogen flytter til Sverige, men hvorfor er det egentlig at de gør det? Er det nemmere at få visum til Sverige og få ham herop på den måde?

Håber i kan hjælpe! :-)

closed1

Re: Ægteskab og familiesammenføring - HJÆLP

Indlæg af closed1 » 05.01.2015 09:42:00

Hvad der skal til for at blive gift i Tunesien , det må din kæreste være den nærmeste til at kunne finde ud af .
Hvis du læser under menu punktet rådgivning , der kan du læse reglerne for familiesammenføring .
Et af problemerne er at du er 20 år og et af kravene er at man skal værre 24 år.
Nogen flytter til Sverige for at bruge EU reglerne til kunne komme til at bo sammen .

Print vejledningerne ud og læs dem .

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Ægteskab og familiesammenføring - HJÆLP

Indlæg af mh1 » 05.01.2015 20:57:20

mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar