Hejsa
Har læst meget om alle de krav boligselskaberne har til boligsøgende som søger bolig i Sverige.
Nu har jeg været tilmeldt et boligsite hvor man kunne klikke sig ind på interesse af forskellige opslåede boliger, og var så heldig af komme på en førsteplads i deres kø system.
Fik så en mail fra boligsitet at jeg ville blive sendt videre til ejendommes ejer med henblik på hvilke dokumenter jeg skulle indsende.
Jeg modtog så en mail fra ejendommens ejer, og de bad mig kun indsende dokumentation for min indtægt og ansættelseskontrakt, og ikke andet.
Jeg sendte dem 20 lønsedler, og min ansættelseskontrakt på mail. De ringede så til mig lige før jul, blot for at sige at de gik på ferie indtil den 7 januar, men at min indkomst så rigtig fin ud, og nævnte at en anden medarbejde også skulle kikke dokumenterne igennem
nok mere en formalitet at 2 medarbejdere skal godkende.
Mit spørgsmål er så hvorfor de ikke har bedt om flere dokumenter fra mig, når nu der stilles så høje krav. ?
Boligen jeg har søgt er nybyggeri.
Mvh
Jimmi
Bolig / indkomst og referencer
Re: Bolig / indkomst og referencer
Du bekymrer dig unødigt. Økonomien er absolut det vigtigste.
Okay, så håber jeg på de godkender mig.
Lige et andet spørgsmål som ikke handler om bolig
Hvis nu jeg har en lejekontrakt på indflytning 1 april, 2015 som jeg kan fremvise, kan man så allerede nu ansøge om et ID kort og personnummer i Sverige, eller skal man være flyttet dertil først. Jeg skal nemlig bruge det når jeg skal på ferie i Thailand i Juli, og der er jo en del ventetid på personnummer.
Lige et andet spørgsmål som ikke handler om bolig
Hvis nu jeg har en lejekontrakt på indflytning 1 april, 2015 som jeg kan fremvise, kan man så allerede nu ansøge om et ID kort og personnummer i Sverige, eller skal man være flyttet dertil først. Jeg skal nemlig bruge det når jeg skal på ferie i Thailand i Juli, og der er jo en del ventetid på personnummer.
Nej, du må vente, indtil du reelt er flyttet. Så hvis du har brug for det tidligere, må du flytte noget tidligere.
Jeg fik boligen