Min forlovede fra USA & jeg (dansk statsborger) skal giftes til juni & søger familiesammenføring til juli når jeg er 23½. Vi vil gerne nå at gøre det inden folketingsvalget & en eventuel ny regering bliver valgt (vi krydser fingre for det modsatte).
Vi skal opfylde tilknytningskravet, da jeg ikke er 26 år gammel – det mener jeg dog ikke bliver noget problem; min forlovede har besøgt mig i Danmark, også over længere perioder, seks gange til sommer & jeg har kun været ovre hos ham to gange. Jeg har desuden familie, venner, skole og arbejde her i Danmark.
Har I nogle tanker om dette?
Mine spørgsmål går dog på:
1. Ser det skidt ud (mht. kravet om ikke-proforma ægteskab), at vi bliver gift så tæt på ansøgningsdatoen? Også selvom vi har kendt hinanden i tre år.
2. Min forlovede kommer til Danmark midt i maj & vi søger om fs i begyndelsen af juli. På det tidspunkt er der jo kun 1½ måned tilbage af hans turistvisum. Betyder dette dog noget når han er på processuelt ophold? Altså, må han blive i de tre måneder det (gerne) tager at (forhåbentlig) blive godkendt?
3. Hvis vi bliver godkendt efter de tre måneder, er jeg jo kun 23 og trekvart. Skal min forlovede så ud af landet, mens vi venter på at jeg fylder 24?
4. Ved I om min forlovede kan tage danskprøve A1 inden vi søger? Altså på turistvisum? Han kan godt noget dansk, og tænker at det kun kan forbedre vores sag, hvis han har bestået denne?
På forhånd mange tak for hjælpen, & held & lykke til alle jer der også står i dette bittersøde kaos
- DK-USA-FS