Hej alle
Jeg har været syg i lang tid nu måske et år og er på kontant hjælp i dk:(. (jeg har haft mit eget firma men måtte lukke det ned pga sygdom og endt med kontant hjælp) og er samtidig i gang med fs i sverige, men jeg ved det ikke hvordan jeg skal gribbe det hele an, jeg har ringet rundt til både mit jobcenter og arbetsformeddlingen i Sverige og også skatteverket, men har ikke fået svar på mit spørgesmål; at når jeg flytter til Malmø og venter på mit svensk cpr nr, hvordan vil jeg forsørger mig selv, da jeg vil være jobsøgende.
Fordi min sag bliver lukket her i DK på jobcenter når jeg melder dem om min flytning til Malmø, dvs jeg vil ikke kunne være medlem af det danske og det svenske hjælp. Er der nogen der har erfaring eller godt råd til det? udover at jeg selvfølge skal finde mig et job hurtigst, hvilket jeg prøver.
Jeg ved godt det er mega deprimerende at være på kontant hjælp i forvejen, men jeg er bange/pinligt over at skal flytte til Malmø med ingen penge og skal bede om øknomiske hjælp der også:(, og om det kommer til at påvirke min sag med FS?
Og jeg vil også spørge om hjælp til hvordan jeg finder bolig i Malmø, når jeg ikke har Svensk person nummer, og jeg har prøvet næsten alle Svenske bolig sider som folk har anbefalet her. Der er private fremleje boliger på blocket.se men jeg får aldrig svar fra folk:/
Er der andre muligheder for at finde bolig i Malmø, som jeg måske ikke kender til?
Håber der er nogen der kan hjælp, siger tusind tak på forhånd!
Flytte til Sverige, ingen job og bolig.
Re: Flytte til Sverige, ingen job og bolig.
Du kan bo i DK og søge job i Sverige.
Når du har fået et job, kan du flytte til Sverige.
Gør du det i den rækkefølge, vil alt gå glat, og du er jo heller ikke bundet til Malmø, hvis jobbet fx er i Stockholm, Gøteborg eller Trelleborg.
Når du har fået et job, kan du flytte til Sverige.
Gør du det i den rækkefølge, vil alt gå glat, og du er jo heller ikke bundet til Malmø, hvis jobbet fx er i Stockholm, Gøteborg eller Trelleborg.
Tak for din svar.
Ja jeg søger job i hele Sverige nu, men som sagt så er jeg syg og kan kun arbejde inden for begrænset områder. Men det er jo svært at finde arbejde, og endnu svære når det er Sverige, så mens jeg venter på at finde et arbejde vil jeg meget gerne komme i gang med FS og flytte i Sverige, så jeg kan have min mand ved siden af mig, når jeg mest har brug for ham:(.
Håber du/andre gider svar på mine spørgsmål.
Ja jeg søger job i hele Sverige nu, men som sagt så er jeg syg og kan kun arbejde inden for begrænset områder. Men det er jo svært at finde arbejde, og endnu svære når det er Sverige, så mens jeg venter på at finde et arbejde vil jeg meget gerne komme i gang med FS og flytte i Sverige, så jeg kan have min mand ved siden af mig, når jeg mest har brug for ham:(.
Håber du/andre gider svar på mine spørgsmål.
Du kan også bo i Malmø og arbejde i København. Det er måske lettere for dig at finde job i hovedstadsområdet. Men find job først, så går processen meget lettere.