betale m. kontant el. dansk bankkort når man handler
betale m. kontant el. dansk bankkort når man handler
Heej
jeg skriver for at høre om det er bedst at betale med kontanter (når man har søgt om fs) - og så gemme kvitteringerne når jeg handler, eller skal jeg bruge mit danske bank kort til at betale? Som jeg har fået at vide, kan jeg ikke lave et svensk kort, før jeg har fået mit personnr?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: betale m. kontant el. dansk bankkort når man handler
Kvitteringer for kontantkøb er INTET værd som bevis, da man teoretisk kan få enhver til at indsamle bon'er for sig, selv om man ikke sætter sine ben i Sverige.
Køb med dansk kort, hvis det lader sig gøre.
Køb med dansk kort, hvis det lader sig gøre.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Så må jeg vel gøre det. Men er det sikkert man bliver spurgt efter sådan et bevis? Jeg er ikke blevet bedt om det indtil videre - hvem beder om det skatteverket el. Migrationsverket?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvis I på et tidspunkt vil flytte til DK og skal bevise et 'reelt ophold' i Sverige, så skal du kunne dokumentere husleje, indkøb, evt. pendling DK-Sverige og andre udgifter forbundet med at bo i Sverige.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Når okay. Mange tak for svar 
Hanin: Det er meget vigtigt at du gemmer de kvitteringer og husk at bruge dit eget kreditkort, selvom du ikke har planer om at flytte tilbage til Danmark. Under vores fs sag i Sverige , spurgte de om beviser på reelt ophold i Sverige. Også var de kvitteringer guld værd + self bankudtog der viste at jeg handlede i Sverige meget tit. 
Jeg bruger ikke mit kort, men kontanter - men kvitteringerne gemmer jeg ikke da de alligevel ikke er noget værd?
Hvis man bruger sit danske mastercard skal man så ikke betale et eller andet hver gang man bruger det, fordi man bruger det i udlandet?
Du betaler normalt et procenttillæg på omkring 1,5-2,0 for kursudsving ved brug af betalingskort i udenlandsk valuta.
Det betaler du dog normalt også, hvis du veksler til hårde kontanter i bank eller hos et valutakontor.
Kvittering for kontantbetaling er værdiløse. Du skal betale ved bankoverførsel eller med et betalingskort, hvis du skal bruge kvitteringen til noget dokumentation.
Det betaler du dog normalt også, hvis du veksler til hårde kontanter i bank eller hos et valutakontor.
Kvittering for kontantbetaling er værdiløse. Du skal betale ved bankoverførsel eller med et betalingskort, hvis du skal bruge kvitteringen til noget dokumentation.
Okay, sådan havde jeg ikke tænkt på det. Jeg skulle vel have begyndt med at bruge det.. så må jeg bare bruge det næste gang jeg handler ind.
Hanin , ja hvis du betaler med kontanter så giver det ikke mening at gemme kvitteringerne. Jeg bruger mit kort og gemmer kvitteringerne, og jeg har også Mastercard fra Danmark , og der kommer ikke ekstra gebyr , der kommer ekstra gebyr hvis du hæver fra en bank-automat i Sverige og det er 30 kr , men ellers nej hvis du bruger den i butikker osv , så nej ..Jeg kan i hvert fald fortælle dig , at mine kvitteringer+ bankudtog hjalp rigtig meget vores sag.
Okay tak- jeg er også begyndt med at gemme kvitteringerne