Friplads til vuggestue
-
Betulsahin86
Friplads til vuggestue
Hej. Må man gerne søge om friplads til barnets vuggestue. Der er ikke nogen der kunne svar mig på om ydelsen hører under lov om aktiv social politik. Hverken kommune eller udl.service:( håber i kan svar på mit spørgesmål. Jeg vil søge friplads til mit barn som begynder i vuggestue 01.01. 2015.
Re: Friplads til vuggestue
kommunen skal svare på spørgsmålet . Send dem en mail og bed om et skriftlig svar.
-
AcrossTheNight
Jeg ved ikke om det her kan hjælpe da det er fundet under "permanent-ophold-menuen på nyidanmark.dk, men jeg tror godt du kan søge friplads.
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... hjaelp.htm
Eksempler på ydelser, som ikke gives efter aktivloven eller integrationsloven, og dermed ikke udelukker en fra at få permanent opholdstilladelse, er:
SU
Dagpenge (arbejdsløshedsdagpenge, sygedagpenge og barselsdagpenge)
Pension (førtidspension og folkepension)
Boligstøtte givet efter lov om individuel boligstøtte
Økonomisk støtte til arbejdsgiveren ved ansættelse i løntilskudsjob eller fleksjob. Du skal dog være opmærksom på, at ansættelse med løntilskud ikke opfylder beskæftigelseskravet
Friplads til børn i børneinstitution
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... hjaelp.htm
Eksempler på ydelser, som ikke gives efter aktivloven eller integrationsloven, og dermed ikke udelukker en fra at få permanent opholdstilladelse, er:
SU
Dagpenge (arbejdsløshedsdagpenge, sygedagpenge og barselsdagpenge)
Pension (førtidspension og folkepension)
Boligstøtte givet efter lov om individuel boligstøtte
Økonomisk støtte til arbejdsgiveren ved ansættelse i løntilskudsjob eller fleksjob. Du skal dog være opmærksom på, at ansættelse med løntilskud ikke opfylder beskæftigelseskravet
Friplads til børn i børneinstitution
-
Betulsahin86
Mange tak for svar