Visum ansøgning

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Masa
Geografisk sted: Færøerne

Visum ansøgning

Indlæg af Masa » 30.11.2014 00:03:19

Prøver lykken her...
Min kæreste gennem mange år, tænker på at invitere sin lille bror på besøg. Han er fra Tunesien, ung, ugift, hjemmeboende. Kan man overhoved forvente, at der en chance for at han får visum?
Faktisk skal han ikke til Danmark, men til Færøerne. Men der er jo US, som træffer afgørelsen, efter de danske regler, når der skal søges visum her til.
Har hørt der skulle være problemer i den finske ambassade, kunne det komme til at betyde noget for en evt. ansøgning?
Hvordan gør vi for at få en fair chance ?

Selv tror jeg, at de vi nægte ham udrejse, men vil undersøge sagen alligevel

Vh Masa

fundiver199

Re: Visum ansøgning

Indlæg af fundiver199 » 30.11.2014 18:58:04

Chancen er nok lav, når han har så dårlige tilbagevendelsesforudsætninger, for så vil man alt andet lige vurdere, at risikoen for illegal immigration er alt for høj.

Den finske ambassade er meget restriktiv og har afslagskompetence. Så for i det hele taget at have bare en chance for at få visum, skal han nok søge via den danske ambassade (visummodtagelseskontor) i f.eks. Istanbul, Tyrkiet.

Selv her vil chancen for at få visum være meget lav, med mindre han har fast arbejde, hvilket du ikke skriver noget om. Men når han er ung og hjemmeboende, så gætter jeg på, det nok ikke er tilfældet. Og så ville jeg ærlig talt spare pengene til den lange rejse til ambassaden i Istanbul.

Masa
Geografisk sted: Færøerne

Indlæg af Masa » 30.11.2014 19:30:57

Han har arbejde, men tvivler om det er nok i hans tilfælde. Han er vist nok 22 år husker jeg rigtigt.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 04.12.2014 17:20:08

Hvis hans arbejde er af den karakter, som man normalt har i den alder ("skodjob"), så styrker det ikke hans tilbagevendelsesforudsætninger specielt. Selv via en dansk ambassade vil det være svært for en ung og ugift mand på 22 år at få visum til at besøge andre end sin ægtefælle eller sin kæreste, når han er fra et land i immigrationslandegruppen.

Besvar