Giftes med amerikaner i DK

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Leise12

Giftes med amerikaner i DK

Indlæg af Leise12 » 15.11.2014 02:07:13

Hej,

Er 27årig kvinde opvokset og har altid boet i Danmark. Jeg har ikke gennemført en uddannelse eller haft fast arbejde. Jeg ønsker at gifte mig med en Amerikaner, der også pt. lever delvist via statsstøtte i USA.
Vil han kunne rejse til Dk uden problemer, og derefter vies i Danmark, og dermed få lov at blive i Dk uden problemer? I så fald, hvad skal vi gå efter ?
Ville der være en pointe i at vies og bo i et andet EU land i en periode eventuelt ?
Hvilke papirer udover erklæring på at være ugift og pas får han brug for at medbringe ?
Og vil han have mulighed for at modtage div. former for statsstøtte som min ægtefælle i Danmark, hvis det skulle blive nødvendigt ?
Han er 29 år gammel og har muligvis mindre gældsposter i USA. Jeg har SU lån, som endnu ikke er blevet opkrævet.

På forhånd tak til jer :)

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Giftes med amerikaner i DK

Indlæg af mh1 » 15.11.2014 12:11:13

Gå op foroven på siden og klik på RÅDGIVNING, derpå på ÆGTESKAB, FAMILIESAMMENFØRING og FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND.

Der kan du læse svar på de fleste af dine spørgsmål.
mh
Rådgiver for ÆUG

Leise12

Indlæg af Leise12 » 30.11.2014 04:17:12

Hej :)

Desværre giver det stadig ikke mening for mig. Under Dukumentet "vejledning om ægtefællesammenføring i danmark" i menupunktet "familiesammenføring", kan jeg læse i punkt 2 : "Danske statsborgere og fastboende udlændinge (§9)"; "reglerne dækker ”os selv”, nemlig danske/nordiske statsborgere og fastboende udlændinge med permanent opholdstilladelse i Danmark.Reglerne dækker desuden udlændinge med flygtningestatus" - en masse regler herom fylder resten af dokumentet. MEN denne indledende sætning forvirrer mig. Eftersom min kæreste Hverken er EU borger/dansker eller fastboende udlænding/permanent opholdstilladelse. Hvilke regler ville gælde for os ?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 30.11.2014 19:07:51

Læs på https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... tefaeller/

Der står alle kravene som I begge to skal opfylde, + dem som ægtefællen skal, og dem som du skal.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar