Hvad spørger de på migrationsverket ?

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Tyrkiskpar

Hvad spørger de på migrationsverket ?

Indlæg af Tyrkiskpar » 29.11.2014 00:49:02

Hej
Lige en opdatering fra mig:

Jeg giftede mig i Sverige med en dame hvor hun bagefter har rejst til
Tyrkiet for at vente på afgørelsen.

Jeg har er paar gange ringet til Migrationsverket for at høre om der var udvikling. Men det var endelig gennem min kones søn vi ringede. Så hver gang han ringede, så snakkede han som om at det var mig.

Idag sket der dig noget helt forfærdeligt. Han ringede og svarede så sagsbehandler. Jeg kan ikke selv svensk og tænkt det er bedre at han taler for mig.

Men sagsbehandleren var meget mistænksom idag.

Sagsbehandler spurgt at "jeg lød meget yngre, og om det altså var mig? ( til min søn )
- Han sagde stadigvæk at han var mig istedet for at sige jeg er bare sønnen og ville ringe for mandens skyld.

Han blev selvfølgelig også selv nervøs.

Hun spurgt så min mors navn, han gik helt i panik og ik ku svare. Han ku heller ikke spørge mig??

Han lagde på for at spare tid for tænke...
Og ringede to min efter og sagde strømmen gik? :(

Hun sagde jeg vil gerne ha dig til interview. Og hun gider ikke en gang sende sagen til Malmø. Hun vil ha det selv der.

Hun sagde ta alt beviser med såsom billeder, flyv billetter osv.

Og sagsbehandleren troede jo at det var med referent personen hun talte med.

Så nu skal vi ind, og sige noget. Men hvad skal vi sige noget om det?

Og hvad tror i der så sker?

Tænk at de tror jeg kan svensk! Men så kommer jeg bare ind og snakker dansk.
Hvad skal jeg sige?

Kan sønnen også være med under interview? Bare så han kan sidde med.?

Hvad er det de spørger ellers konkret?
Går de fx meget dybt? Spørger de om alle søskendes fødselsdage og alt muligt?

Kan nogen fortælle hvilke spørgsmål de fik på Migratiomsverket?

Er så nervøs. Har altså ødelagt det hele.

Kan godt svare på basale ting om hvor hvorledes vi mødtes osv. Men tænk hvis ik jeg kan redegøre for fødselsdage til min kones 8 søskønde og deres børne og ægtefælle!

Hjælp!

closed1

Re: Hvad spørger de på migrationsverket ?

Indlæg af closed1 » 29.11.2014 07:18:41

Der er ikke andet for, end at du må fortælle sandheden , når du taler med sagsbehandleren på migrationsverket . Det er dumt at få andre til at udgive sig for en , det ender altid galt.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 29.11.2014 08:18:19

Din kones søn kan IKKE medvirke til interview. Interview foregår i enerum. Hvis du har behov for en tolk, skal du sige det til dem på forhånd.

Og nu har du jo ikke begået nogen forbrydelse. Din kones søn har dummet sig ved ikke at være ærlig, det er alt. Så se at få den misforståelse hos Migrationsverket ryddet af vejen ved at forklare, hvordan det hænger sammen. Og næste gang, fører du selv ordet!

Tyrkiskpar

Indlæg af Tyrkiskpar » 29.11.2014 12:46:37

Hej,

Tak for jeres svar. Det letter bare en meget.

Men nu tror sagsbehandleren at jeg taler svensk, fordi min søn talte med sagsbehandleren som mig, og hun kalder derfor nok ikke på en tolk, da hun regner med jeg kan det.

Hun sagde at jeg skulle tage alt dokumenter med som viser forholdet.
Kan jeg ikke sende hende en mail og beklage over det der er sket og fortælle at det var min søn da ringede, og han troede han skulle svare som mig...
Og ønske en tolk?
Og sende hende dokumenterne på mail? ( tanken er, så slapper hun måske lidt af når hun ser dokumenterne om at forholdet er reel)

Og kan min søn være med hvis han sender en fuldmagt ind om at han skal være med mig?
Eller er det dumt? Jeg bliver så nervøs, og hvis jeg bliver det, så ville jeg ha at han skulle fx. hjælpe mig med at give afslappende medicin osv..

Er altså 65 år og tidligere opereret i hjertet.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 29.11.2014 16:08:35

Interview skal foregå under fire øjne. Kun hvis der er behov for tolk, kan udefrakommende medvirke, og denne tilkaldes så af Migrationsverket. Man må ikke medbringe sin egen tolk. Så ring eller skriv til dem, hvis du vil have tolk.

Tyrkiskpar

Indlæg af Tyrkiskpar » 29.11.2014 17:19:29

Ok. Tak

Tyrkiskpar

Indlæg af Tyrkiskpar » 29.11.2014 17:35:00

skaanebo skrev:Interview skal foregå under fire øjne. Kun hvis der er behov for tolk, kan udefrakommende medvirke, og denne tilkaldes så af Migrationsverket. Man må ikke medbringe sin egen tolk. Så ring eller skriv til dem, hvis du vil have tolk.
Men spørgsmåler er, når jeg skal bede om en tolk, om jeg også skal skrive at "sidst i telefon der er sket en misforståelse mellem min søn og hende og at det var ham hun snakkede med, og dermed ikke mig, og at jeg ikke taler godt svensk og derfor beder om en tolk"..

Eller

om jeg bare kun skriver at jeg gerne vil have en tolk og ikke noget med at det var min søn hun talte med i telefon.

Grunden til jeg spørger om jeg skal sige det er, hun vil sikkert undre sig over tolk anmodning, når hun tror at det var mig hun talte med, og jeg kunne svensk i telefon. og nu pludselig kan ikke, og beder om en tolk..??

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 29.11.2014 23:02:55

Uanset hvad du gør eller skriver nu, vil det vække undring. Det er da også for underligt, at du ikke bad din kones søn fortælle, hvem han var, og at han ringede på dine vegne.

Tyrkiskpar

Indlæg af Tyrkiskpar » 30.11.2014 00:43:16

Hej Skaanebo

Ja! Det er jeg godt klar over.
Men jeg troede at det skulle køre bedre hvis han snakkede som mig da han kunne jo tale svensk.

Jeg ved selv godt at det i forevejen er tankevækkende, men det var væl derfor jeg spurgt her i forummet om der var nogle måder at sige det på, så at man på den bedste måde kan håndtere uden at gøre det yderligere besværlige, men rydde lidt op på.

Der er også en grund til jeg skriver her på forummet.
Hvis ikke jeg vidste selv, det du nu sidst skriver, så havde jeg væl ikke selv spurgt ind til jer, om hvordan jeg skal takle situationen?

Kh

Besvar