Formålet med den nævnte stikprøvekontrol er jo nok at få fat på nogle af de mange illegale indvandrere, der også opholder sig i Skandinavien. Og ikke at genere ægtefæller til nordiske statsborgere, der bare venter på, at myndighederne får taget sig sammen til at lave det plastikkort, de hele tiden har haft krav på at få udstedt.
Det vigtige i praksis må derfor være, at man kan dokumentere, at man er det ene og ikke det andet.
Visum til bror i mens man venter FS
-
s.københavn
Re: Visum til bror i mens man venter FS
Min mands lillebror har igår været i Ankara for at afleverer papirerne til visum. Vi havde vedlagt ALT: mit og min mands svenske id kort, mit og min mands pas, invitationen, familiebevis, udskift fra skatteverket til visum, mine 5 sidste lønsedler og banken de er indgået på ( mig der står for inde for udgifterne)
Det er min mand der inviterer som i sagde var bedst.
Nå men efter min mands brors lange rejse (14 timer) så ville de ikke accepterer min mands invitation da de ikke troede på det var ham der har skrevet under!! De ville derfor ikke tage imod nogle papirer! Det skal siges at det er det lille tyrkiske klausul der afleverer papirer til ambassaden der tog imod. Jeg sendte dem mails med dokumentation og min mand ringefe og snakkede med dem men intet virkede! De synes ikke hans underskrift ligner den i hans svenske id kort! Hvilket jeg nu synes!! Så det endte men hans bror måtte gå igen! Hele den lange vej for ingenting! Vi har nu sendt ham en ny invitation og han må overnatte i Ankara til mandag og forsøge igen!
Hvad kan man ellers gøre?! Kan jeg ringe til ambassaden og snakke med dem? Kan jeg sende papirerne direkte til ambassaden ligesom man når man søger i dk kunne bruge sit nem id til at sende papirerne til US?!
Vi har altid bare afleveret papirerne i hånden men hvis ikke det tyrkiske kontor vil accepterer hvad gør man så?! Det er for langt ude!!
Det kan da ikke være dem der afgør det når det er ambassaden der skal udstede visum! Desuden hvordan skulle min mands bror nogensinde været kommet i besiddelse af alle vores dokumenter (banken printet fra samme dag) hvis ikke det var min mand der inviterer?!?!
Det er min mand der inviterer som i sagde var bedst.
Nå men efter min mands brors lange rejse (14 timer) så ville de ikke accepterer min mands invitation da de ikke troede på det var ham der har skrevet under!! De ville derfor ikke tage imod nogle papirer! Det skal siges at det er det lille tyrkiske klausul der afleverer papirer til ambassaden der tog imod. Jeg sendte dem mails med dokumentation og min mand ringefe og snakkede med dem men intet virkede! De synes ikke hans underskrift ligner den i hans svenske id kort! Hvilket jeg nu synes!! Så det endte men hans bror måtte gå igen! Hele den lange vej for ingenting! Vi har nu sendt ham en ny invitation og han må overnatte i Ankara til mandag og forsøge igen!
Hvad kan man ellers gøre?! Kan jeg ringe til ambassaden og snakke med dem? Kan jeg sende papirerne direkte til ambassaden ligesom man når man søger i dk kunne bruge sit nem id til at sende papirerne til US?!
Vi har altid bare afleveret papirerne i hånden men hvis ikke det tyrkiske kontor vil accepterer hvad gør man så?! Det er for langt ude!!
Det kan da ikke være dem der afgør det når det er ambassaden der skal udstede visum! Desuden hvordan skulle min mands bror nogensinde været kommet i besiddelse af alle vores dokumenter (banken printet fra samme dag) hvis ikke det var min mand der inviterer?!?!
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Visum til bror i mens man venter FS
Han kunne evt. tage turen til Istanbul og aflevere på visumansøgningskontoret der. Det koster jo godt nok endnu en mange timer lang tur, men hellere det end løbe panden mod en mur:
"Başvuru Saatleri: 08:30-12:00 ve 13:00 – 15:00 (Hafta içi her gün Pazartesi'den Cuma'ya)
Cumhuriyet Cad. No. 193 Harbiye - Istanbul
Pasaport iade saatleri: 11:00-12:00 ve 13:00 – 16:00 (Hafta içi her gün Pazartesi'den Cuma'ya)
Bilgi için arayınız:
Tel +90 212 373 58 03
Arasında 08:30/12:00 - 13:00/16:00
Hafta içi her gün Pazartesi'den Cuma'ya"
"Başvuru Saatleri: 08:30-12:00 ve 13:00 – 15:00 (Hafta içi her gün Pazartesi'den Cuma'ya)
Cumhuriyet Cad. No. 193 Harbiye - Istanbul
Pasaport iade saatleri: 11:00-12:00 ve 13:00 – 16:00 (Hafta içi her gün Pazartesi'den Cuma'ya)
Bilgi için arayınız:
Tel +90 212 373 58 03
Arasında 08:30/12:00 - 13:00/16:00
Hafta içi her gün Pazartesi'den Cuma'ya"
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG