Hej,
Min kæreste kommer endelig til dk idag , vi skal giftes her i dk på torsdag ,han kommer på et shengen visum fra den italienske ambassade. Via rom så schweiz og så dk.
Nu har han lige ringet at lufthavnen i rom var ret strenge, han skulle tage en 3 timers lang test og blev behandlet ret dårligt..
Nu er jeg helt rundt på gulvet og bange for han ikke kommer ind i landet, først havde vi aftalt at han ikke skulle nævne mig i den danske lufthavn , men nu tænker jeg at det er en god ide så de har en kontakt peson på ham her og skal vi fortælle at vi skal giftes? Nogle der har erfaringe? Vi har kæmpet i over et år for at få det her til atkøre og har heletiden været nervøse , men lige nu er der kun et par timer til han forhåbentlig kommer og jeg ved ikke hvad jeg skal tænke.
Han er algierer og jeg er britisk statsborger
HJÆLP..HASTER!
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: HJÆLP..HASTER!
N E J du skal IKKE fortælle at han kommer fordi I skal giftes!
Og når nu han ER kommet ind i Schengen, skulle resten af vejen gerne gå smertefrit. Vi kørte ind i Schengen via Grækenland, og sejlede til Italien, hvor de overhovedet ikke tjekkede pas. Ved grænsen til Schweiz tog paskontrollen 1 minut + den tid det tager at købe en vignette, fra Schweiz til Tyskland ingen kontrol.
Og når nu han ER kommet ind i Schengen, skulle resten af vejen gerne gå smertefrit. Vi kørte ind i Schengen via Grækenland, og sejlede til Italien, hvor de overhovedet ikke tjekkede pas. Ved grænsen til Schweiz tog paskontrollen 1 minut + den tid det tager at købe en vignette, fra Schweiz til Tyskland ingen kontrol.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak for svar. Heller ikke fortælle han er her for at besøge mig? Han rejser med fly fra rom til schweiz og så derfra med fly til danmark..
Han skal kun nævne dig, hvis det er dig, som har inviteret ham, så han kunne få visum. Ellers er du jo irrelevant for hans visum og lovlige ophold i Schengenområdet.