Min mand og jeg bor PT i Malmø og har afleveret ansøgning efter både svenske nationale regler og EU-reglerne i Sverige. Vi har også søgt om personnummer til ham (vi har ventet 8 uger nu) og der sker ikke en dyt. Vi har derfor nu indleveret en ansøgning til DK. Vi har lige fået kvitteringen sendt hjem, at de har modtaget vores ansøgning (vi afleverede for 22 dage siden). I kvitteringen står der, at min mand har lov til, at opholde sig i DK i mens de behandler ansøgningen.
Vores plan var først, at vente indtil vi egentlig havde fået godkendelsen, men livet er bare gået så meget i stå for os i Sverige især for min mand og vi ville bare have det bedre ved, at vende retur til DK nu. Vi har boet i Sverige i 4 måneder og min mands visum er udløbet.
Er det muligt, at vi kan flytte til DK nu og afvente svaret i DK?
I brevet fra statsforvaltningen stod der, at deres servicemål er 4 måneder. Det vil sige, dt er blevet sat lidt op jf. det jeg har læst her på forum.
Yderligere har vi fået selveste kontorchefen som vores sagsbehandler. Det ved jeg ikke om er godt eller skidt?