Gifte meg i Tyrkia men får ikke papirer
Gifte meg i Tyrkia men får ikke papirer
Hei, jeg er Norskstatsborger bor og er folkbokført i Sverige. Nå skal jeg gifte meg i Tyrkia og så langt jeg har forstått trenger jeg et ekteskaps bevis. Sverige gir kun ekteskaps bevis til Svenske statsborgere, Norge vil ikke gi meg et eneste papir siden jeg er flyttet ut. Sverige kan gi meg personbevis som det står at jeg er ugift. Er det noen som vet om dette vil holde i Tyrkia?
Re: Gifte meg i Tyrkia men får ikke papirer
Ingen som har erfaringer med dette?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Måske skulle du prøve at spørge i et svensk forum, men eftersom det er det eneste dokument Sverige kan og vil udstede, så er der formodentlig nogle som har kunnet gift sig med sådan et personbevis.
Bed om at få det på engelsk, så er det væsentligt lettere at finde en oversætter - det SKAL oversættes til tyrkisk. Husk også at sørge for at få en apostille på, som du i Sverige kan få hos notaren (notarious publicus).
Bed om at få det på engelsk, så er det væsentligt lettere at finde en oversætter - det SKAL oversættes til tyrkisk. Husk også at sørge for at få en apostille på, som du i Sverige kan få hos notaren (notarious publicus).
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hei, jeg har spurt i Svenske forum også, men ingen som vet. Problemet er at Norge ikke vil gi meg papirer og Sverige kan kun gi personbevis hvor det kommer frem om du er gift, single osv... Tror du dette vil holde i Tyrkia mh?
Eller jeg må flytte tilbake til Norge og begynne på nytt.....
Jeg har fått det på Engelsk og stemplet og vil selvfølgelig oversette det også.
Eller jeg må flytte tilbake til Norge og begynne på nytt.....
Jeg har fått det på Engelsk og stemplet og vil selvfølgelig oversette det også.
Prøv at spørge den tyrkiske ambassade i Stockholm. De må jo have erfaring med den slags.
Hei igjen, da har jeg fått svar fra den Tyrkiske ambassaden og jeg må ha ekteskapscertifikat i følge dem. Sverige kan ikke gi meg det og heller ikke Norge så da må jeg vel bare flytte hjem igjen for å få dette papiret da. Håper ingen andre kommer i samme situasjon