.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sandramariaskytte

.

Indlæg af sandramariaskytte » 23.09.2014 19:15:35

.
Senest rettet af sandramariaskytte 22.05.2021 21:50:20, rettet i alt 1 gang.

skaanebo

Re: Er jeg "nødt til" at flytte til Sverige?

Indlæg af skaanebo » 23.09.2014 21:19:58

Prøv at læse menupunktet "rådgivning" øverst på siden.

Mille72

Indlæg af Mille72 » 02.11.2014 13:38:39

Hej Maria,
Jeg er selv gift med en tuneser og har været hele møllen igennem.

Men først og fremmest er der nogle mellemregninger, som du bør overveje. For at leve sammen permanent i Danmark skal I enten være gift eller have boet sammen igennem længere tid. Så første step kunne være at søge turistvisum, som I kan få i op til 90 dage. Det kan I få til Danmark.

Hvis I overvejer dette, så vil jeg klart anbefale at I tager til den danske ambassade i Marokko og søger herfra. Både jeg selv og flere andre har dårlige erfaringer med at søge fra den finske ambasade, som repræsenterer Danmark i Tunesien.

Camilla

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 03.11.2014 03:38:24

sandramariaskytte skrev:Jeg har svært ved at finde rundt i alle reglerne og vil høre om I kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre for at han fast kan bo i Danmark?
Gifte dig med ham og søge om familiesammenføring. Som skaanebo skriver, har ÆUG lavet en vejledning om familiesammenføring, som du finder under menupunktet "rådgivning".

I den er de forskellige krav beskrevet, og der er også forslag til, hvad I kan gøre, hvis I ikke lever op til alle kravene, og heller ikke har mulighed for dispensation.

Det er svært at vide, hvad det er, du "ikke kan få til at hænge sammen", og derfor er det også svært at give dig andre råd end at læse ÆUGs vejledning. Hvis du vil have en mere konkret hjælp, er du nødt til at gøre dine spørgsmål meget mere konkrete.

Du spørger i titlen på indlægget, om du er "nødt til at flytte til Sverige". Svaret på det spørgsmål er naturligvis "nej". Men hvis I ikke lever op til kravene for at blive familiesammenført i Danmark, og din kæreste heller ikke er kvalificeret til f.eks. at få et greencard, så kan det måske være en MULIGHED for jer at flytte til Sverige i en periode.

Men ingen kan vide, om det er hverken nødvendigt eller en god løsning for jer, når du ikke giver nogen som helst oplysninger om jeres situation.

Besvar