Slet ansøgning til familiesammenføring og få turistvisum

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
britt

Slet ansøgning til familiesammenføring og få turistvisum

Indlæg af britt » 01.11.2014 17:36:39

Hej alle…

Mig og min mand har søgt om familiesammenføring i midt september, dog har de endnu ikke modtaget hans del, som kommer fra Tanzania, noget med at brevet var blevet sendt tilbage uåbnet og ambassaden har gensendt ansøgning. Anyway, mit spørgsmål er, at han blev udvist midt august og vi har valgt at søge fra hans hjemland da de 3 mdr ventetid før vi kunne søge turistvisum og søge sammen herfra virkede langt væk. Men nu er de 3 mdr jo gået om 2 uger. Så jeg tænker nu at vi kunne slette vores ansøgning til familiesammenføring, få ham op på et turistvisum og søge samlet her efterfølgende.
Det er så bare, meget kringlet skrevet, om de vil give ham et turistvisum hvis vi sletter vores familiesammenføringsansøgning og om de vil lade os søge igen kort tid efter sletning af ansøgning….?? Tænker bare at de nok endnu ikke har modtaget hans del (havde de ik i onsdags) også skal vi vente på de modtager hans del, også de max 3 mdrs ventetid, så er vi forbi jul og nytår og jeg magter ikke at være seperaret fra ham så længe. Synes det er hårdt nok nu :(
Tænker ikke der er nogen som har et konkret svar herinde, sidder bare med alle disse tanker om vores muligheder og der er langt tid til mandag morgen hvor jeg kan ringe og spørger US. så hvis nogen kender bare til lidt eller har lidt erfaring som er lidt ligesom min vil det være rart at få folks tanker :)

fundiver199

Re: Slet ansøgning til familiesammenføring og få turistvisum

Indlæg af fundiver199 » 02.11.2014 12:15:55

Ja det er i princippet muligt at trække ansøgningen tilbage og så aflevere en ny, når han er kommet hertil på visum. Det hele lyder dog som noget administrativt rod, og rodet bliver bestemt ikke mindre af, at I trækker en ansøgning tilbage og afleverer 2 andre i stedet.

britt

Indlæg af britt » 02.11.2014 16:44:05

tænker også rent princip mæssigt så ja ingen problemer…. men det virker bare ikke til at være så lige til når det kommer til U.S…. og vil ikke have de skal tro at vi prøver at narre ham tilbage så han kan blive ulovligt hvis vi ikke får FS…. det er bare sådan et rod, det burde være så lige til men nej det skal være dybt besværligt at få sit livskærlighed til ens land og bo sammen som familie… er godt nok ved at blive lidt bitter :(

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 05.11.2014 15:27:29

Jeg synes, I skal bide tænderne sammen og gøre det, der er sikrest og lettest rent administrativt. Nemlig lade ansøgningen køre videre, så han kan få sin ny opholdstilladelse så hurtigt som muligt. Generelt skal der meget tungtvejende grunde til for, at det er en god ide at skifte hest midt i vadestedet.

Og ja der kan også være en risiko for, at de vil nægte visum, eller at sagen vil trække ud i op til 60 dage, netop fordi han for nylig har søgt om familiesammenføring. Og så bliver I bare endnu mere forsinkede.

Besøg ham i Tanzania, hvis du virkelig savner ham :D

Besvar