permanent opholdstilladelse

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
govindudu

permanent opholdstilladelse

Indlæg af govindudu » 23.10.2014 04:28:35

hi til alle
jeg har været i Danmark for 4 år fra 2011 november till nu på greencard. jeg har asøgte til familiesammenførig med min Dansk kærste i july og får svar fra udlændige styrelsen denne månder at jeg kan få familiesammenføring hvis vi vis bank garanti. københvn jobcenter godkendt vores garanti denne uge.min sprøgmål er kan jeg ansøger til permanent opholdstilladelse næste år? jeg har arbejdede sidste 4 år og færdig med dansk 2 prøve.Nu jeg starte min kand i DTU i feb. so 4 år greencard og 1 år familiesammeføring. kan jeg kvalificeret for permanent opholdstilladelse?

fundiver199

Re: permanent opholdstilladelse

Indlæg af fundiver199 » 26.10.2014 08:59:54

Hvis du lever op til de forskellige krav så ja. Det har ingen betydning, at du har skiftet opholdstilladelse undervejs. Det havde det i gamle dage, hvor du ville have skullet "starte forfra" med at tælle til 5 år (dengang 7 år), når du fik den ny opholdstilladelse.

Men sådan er det heldigvis ikke længere. Nu skal du kun "starte forfra", hvis du bliver skilt og herefter familiesammenført med en anden mand end din nuværende ægtefælle.

Besvar