Hej æug.
Vi modtog vores opholdstilladelse tilbage i Januar( år 2014) det øjeblik kunne jeg se på brevet.
1)
*citat* Opholdstilladelsens gyldighedsperiode
Din opholdstilladelse er gyldig til den. 8 august 2015
Opholdstilladelsen er gyldig fra den 8 august 2015(fejl på tallene), hvor du indgav ansøgning om opholdstilladelse. Denne dato er bl.a afgørende, hvornår du kan få permanent opholdstilladelse.
Jamen. Skulle der ikke stå 2013, vi søgte jo allerede i 2013 og vi lever jo ikke i 2015 endnu. Det var nok en fejl fortæller en sagsbehandler i jobcentre da vi havde vores første møde i forbindelse med intro. Og at jeg skulle straks melde det til u.s det gjorde jeg så over tlf, forklarede damen situation og hun fortæller efterfølgende det var fejl da de sender kun standard meddelse brev og hun ville sende et nyt og fortæller det til sin kollega. Der er nu gået mere end mange måneder stadig intet nyt. Jeg ringede ind til u.s. Og fik besked på skrive én email. Det gjorde jeg så og scanner et den dokumenter dér var fejl i. Jeg får så et brev vedrørende fejlbehæftet opholdskort og skal ha én tid hos politi. Jamen kortet fejler jo ikke noget. Jeg ringede ind fortæller en fyr. Han forstod ikke og jeg skulle snakke med min kone og vi måttet ikke ha 2 opholdskort og det må være en fejl. Han fattede ikke en skid undskyld mit sprog. På opholdskortet ser det fint ud har kiggede på tallene dvs. Opholds år og hermed til den udløber
Spørgsmål: idag har min datter cpr nr og går på vuggestue det var hendes dokument der var fejl i. Jeg frygter den dag vi skal søge om opholds forlængelse det giver problemer, der er ikke ro i kroppen. Skal jeg se bort fra dokumentet og tro alt er ok.
2) Vi fik opholdstilladelse kunne jeg se der var byttet rundt med fornavne og efternavne og opholdskortet var allerede bestilt hjem. Hvis jeg ville ændre på oplysninger om navne skulle sende et dokument + et nyt ansøgning (ændret af data) fortalte en dame. Det blev så godkendt Så skulle jeg endnu en gang ned til borgerservice få et nyt sundskort da den anden var fejl.
Spørgsmål: Nu kommer mit spørgsmål? Skal jeg søge ét nyt opholds kort hvor alle oplysningerne er opdateret? Vores nuværende opholdskort har den fejl med efternavne og fornavn.
Vi havde ikke problem med vise opholdskortet til A1 prøve. De gik ud efter person id
Mvh Kong
Jeg beklager for stav fejlene. Har ikk haft tid nok tjekket dem i gennem. Sorry det var en lang historie.
Fejl fra U.S
-
fundiver199
Re: Fejl fra U.S
Generelt går man i Danmark ikke så meget op i, om der er en åbenlys fejl i et dokument, som man gør i visse andre lande. Så jeg ville nok ikke bekymre mig så meget om det. Men hvis det generer dig, så synes jeg da, at du skal bede Udlændingestyrelsen om at rette deres fejl og give dig et opholdskort med de korrekte informationer på. Det er vel kun ret og rimeligt