Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
Macelinah
Jeg har en fantastisk kæreste fra Kenya og vil rigtig gerne vide hvad reglerne helt generelt er for FS i Danmark?
Gør det nogen forskel om man gifter sig eller ej? Har hørt noget om, at han ikke må arbejde i 2 år imens han er her.
Jeg tænker også om det er nemmere for mig at få opholdstilladelse i Kenya istedet?
Håber der er nogen der kan svare

-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
-
Kontakt:
Gå op øverst på siden her og klik på RÅDGIVNING - vælg så FAMILIESAMMENFØRING og download vejledningen, print den gerne ud hvis du kan, og læs den så grundigt flere gange.
Det vil besvare dine spørgsmål mht. eventuel fs i Danmark.
Der er nok ikke lige nogen her som på stående fod kender til betingelserne for fs i Kenya, men jeg vil gætte på at man skal være gift for at kunne få det.
mh
Rådgiver for ÆUG
-
Macelinah
Tak for hjælpen.
Problemet er nu bare at jeg sidste år har modtaget kontanthjælp pga. sygdom og jeg har også gæld til kommunen. Det ser ud som om, at det ikke må være sådan for FS?
Så tænkte vi på om det er nemmere at han kommer til DK på turistvisum og vi bir gift i DK og efterfølgende flytter til Sverige. Er reglerne lige så strenge i Sverige?
Tak