Hej
Jeg er en 19 årig pige og er danskstatsborger. Jeg vil gerne søge visum til min mand fra Libanon. Men jeg bor ikke alene ..
Men min mand vil betale hans billet og har samlet penge til at forsøge sig selv her, men hvor meget skal han have med til at forsørge sig selv? Er det et vis antal beløb?
Og er det muligt at han kan få visum ..
Har det en indflydelse at jeg ikke bor alene i en lejlighed?
Visum?
-
fundiver199
Re: Visum?
Ja som udgangspunkt kan der gives visum til at besøge en ægtefælle, med mindre ansøgeren er fra Somalia eller Syrien.
Hvis han selv skal betale det hele, kræver der returbillet og 350 kroner pr. dag, opholdet varer. Derfor er det langt mest normalt at skrive, at det er den ægtefælle, der bor i Danmark, der betaler for rejse og ophold. Så kan I nemlig nøjes med at vedlægge kopi af dine lønsedler, SU-meddelelse el.
Hvis han selv skal betale det hele, kræver der returbillet og 350 kroner pr. dag, opholdet varer. Derfor er det langt mest normalt at skrive, at det er den ægtefælle, der bor i Danmark, der betaler for rejse og ophold. Så kan I nemlig nøjes med at vedlægge kopi af dine lønsedler, SU-meddelelse el.