Ægteskab med Nigerianer
Ægteskab med Nigerianer
Jeg har mødt en pige fra Nigeria. Hun er 27 år og har midlertidig opholdstilladelse i Italien, hvor hun har boet fra 2009 til 2013. Hun kom til Danmark i november 2013.
Jeg overvejer at blive gift med hende, men kender ikke til reglerne.
Jeg er selv 49 år og dansk statsborger og har altid været det.
Er der nogen problemer i det ?
Hvad skal vi være opmærksomme på ?
Jeg overvejer at blive gift med hende, men kender ikke til reglerne.
Jeg er selv 49 år og dansk statsborger og har altid været det.
Er der nogen problemer i det ?
Hvad skal vi være opmærksomme på ?
-
fundiver199
Re: Ægteskab med Nigerianer
Reglerne for at blive gift er, at begge parter skal være myndige (over 18), og ingen af dem må være gift i forvejen. Hvilken slags opholdstilladelse har hun i Danmark?
Hun har ingen opholdstilladelse i Danmark, men hun kan jo være her uden problemer, idet hun har opholdstilladelse i Italien, og derfor må rejse frit i EU - eller hvad ?
Hvis hun ikke har opholdstilladelse i Danmark er hun her så ulovligt og hvordan er vores muligheder så ?
Hvis hun ikke har opholdstilladelse i Danmark er hun her så ulovligt og hvordan er vores muligheder så ?
Senest rettet af Abies 16.08.2014 10:26:13, rettet i alt 1 gang.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Rejse frit ja, men hvis hun har været i DK siden november 2013 er hun ikke længere lovligt i DK, da hun kun kan være max 90 dage i et andet EU-land end det hun har opholdstilladelse til.
I vil derfor ikke kunne blive gift i DK, da det kræver lovligt ophold. Hun bør returnere til Italien hurtigst muligt, og I kan så blive gift der.
I vil derfor ikke kunne blive gift i DK, da det kræver lovligt ophold. Hun bør returnere til Italien hurtigst muligt, og I kan så blive gift der.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hvis hun har været tilbage i Italien (som hun lige har været i 3 uger) flere gange i perioden siden 2013 er det så OK ?
-
mh1
- Kontakt:
Næppe - hun må højst være 90 dage i DK indenfor en 180-dages periode:
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... _schengen/
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... _schengen/
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
OK.
Mange tak for svarene.
Et sidste spørgsmål: Kan man blive gift i andre lande end Italien for at det er OK f.eks. Tyskland.
Mange tak for svarene.
Et sidste spørgsmål: Kan man blive gift i andre lande end Italien for at det er OK f.eks. Tyskland.
-
mh1
- Kontakt:
I kan gifte jer lige hvor det passer jer, såfremt I opfylder kravene til indgåelse af ægteskab i det påtænkte vielsesland.
Husk på at man som altovervejende hovedregel skal fremskaffe dokumentation for at være ugift, i dit tilfælde fra DK hvis du aldrig som voksen har boet andre steder, i din forlovedes tilfælde skal hun både have fra Nigeria og fra Italien.
De fleste lande vil forlange dokumentationen oversat til landets eget sprog eller (for europæiske lande) et af de europæiske hovedsprog, engelsk, fransk eller tysk. Desuden vil de have dem legaliseret.
Husk på at man som altovervejende hovedregel skal fremskaffe dokumentation for at være ugift, i dit tilfælde fra DK hvis du aldrig som voksen har boet andre steder, i din forlovedes tilfælde skal hun både have fra Nigeria og fra Italien.
De fleste lande vil forlange dokumentationen oversat til landets eget sprog eller (for europæiske lande) et af de europæiske hovedsprog, engelsk, fransk eller tysk. Desuden vil de have dem legaliseret.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG