Jeg ved ikke om der sidder nogle som kan hjælpe mig, men man kan jo altid håbe/prøve.
Min kæreste blev i september 2012 udvist af Spanien pga ulovligt ophold. Han er selv bosnisk statsborger. Jeg boede på daværende tidspunkt i Spanien, men valgte at følge med ham til Bosnien. Han siger selv at han blev udvist i 3 år, men har ikke nogen form for dokumentation på det og heller ikke noget bevis på det i sit pas - ved udvisning får man et stempel eller noget i sit pas? Men han er selvfølgelig indberettet til Schengen informationssystem og kan ikke rejse til schengen lande. Jeg bor nu i dk og min kæreste i Bosnien. Jeg rejser lidt frem og tilbage, men vi har en søn på 1 år nu, så jeg skal snart vælge hvor jeg gerne vil bo for barnets skyld (jeg vil selvfølgelig helst bo med min kæreste). Er der nogen der ved hvem jeg kan kontakte for at få oplyst hvornår min kæreste igen kan rejse ind i schengen? Og er der nogen der ved om det er muligt at få anulleret sidste del af udvisningen? Det spanske politi er IKKE til megen hjælp.
Hvis nogen kan hjælpe, vil jeg blive meget glad
Mvh
Camilla