registeret

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Heidi
Geografisk sted: Danmark/marokko

registeret

Indlæg af Heidi » 14.08.2008 18:21:35

Hej
Jeg synes nogen gange jeg bliver mere forvirret end klog af og læse folks spørgsmål og svar herinde, så mange forskellige svar på så mange forskellig spørgmål, men anyway, det er super dejligt at der er sådan et forum for os som har forelsket udenfor danmark

Jeg er lige blivet gift i marokko for 2 måneder siden og nu vil vi så gerne søge turistvisum og vi har næsten alle papirne klar, mangler bare lige svar på et par spørgsmål.
1) skal man registerer i danmark at man er blivet gift før man søger visum?? for vi havde planer om at gå på rådhuset når han kommer.

2) selv ansøgningsskemaet som skal udfyldes, hvem skal udfylde det, ham som ansøger eller mig som inviterer??

håber I kan hjælpe

heidi

slinky

Indlæg af slinky » 14.08.2008 21:53:47

Hej,

det kommer jo an på hvad I har af planer.

Som registreret ægtefælle skal du jo ikke stille bank garanti - og mister den derved ikke, hvis I søger FS når han kommer.

Da jeg blev gift med min mand i Tyrkiet, tog jeg bare op på borgerservice da jeg kom hjem, med den ægteskabs bog vi havde fået, og så blev jeg registreret som gift i DK også.

Han skal på ambassaden i Marokko, og der skal han udfylde ansøgnings skema.
han skal så vedlægge ægteskabs dokumenter, din invitation mv.

Mvh Maria
Kærligheden overvinder alt

Besvar