Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal tolke boligkravet i min situation i forbindelse med en familiesammenføring, og jeg har ikke kunne finde nok dokumentation, så håber, at I herinde kan hjælpe.
Jeg bor pt. hjemme hos den ene af mine forældre der er pensioneret og har boligen som en ejerlejlighed. Det gør jeg uden at betale husleje, da vi har fået at forældre uden skattemæssige konsekvenser kan have deres børn og ægtefæller boende hos sig.
Nu er spørgsmålet så hvad jeg gør i forhold til at få familiesammenføring med min kommende kone. Kravet er jo, at jeg skal kunne fremvise en lejekontrakt for den del af boligen jeg råder over, men har nogen af jer prøvet at lave en lejekontrakt på 0 kroner, og hvordan vil det blive set på af dem der behandler vores ansøgning ?
Er der nogen der kan hjælpe med lidt erfaring med sådanne situationer ?
Boligkrav med en lejekontrakt på 0 kroner
-
fundiver199
Re: Boligkrav med en lejekontrakt på 0 kroner
Det vil formentlig ikke blive accepteret som et reelt lejemål, så du må enten begynde at betale husleje til dine forældre, eller finde et andet sted at bo.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Boligkrav med en lejekontrakt på 0 kroner
Dine forældre har lov til at give dig et vist beløb om året skattefrit. Det beløb kan så passende svare til den husleje, de vil opkræve. Sæt huslejen til det beløb som er sædvanligt for leje af et værelse med adgang til køkken og bad i det område, I bor i.
For 2014 er beløbet 59.800 kr. Hver af dine forældre må give dig op til dette beløb, så mon ikke det kan dække din husleje?
Pengene SKAL indbetales kontant på din konto, og tilsvarende skal du overføre husleje til en af dine forældre via banken, så I kan dokumentere det hele.
Læs her: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789721
Bemærk at beløb UNDER de 59.00 kr IKKE skal indberettes. I skal blot sørge for at det kan dokumenteres HVIS Skat af en eller anden grund skulle finde på at spørge om noget.
For 2014 er beløbet 59.800 kr. Hver af dine forældre må give dig op til dette beløb, så mon ikke det kan dække din husleje?
Pengene SKAL indbetales kontant på din konto, og tilsvarende skal du overføre husleje til en af dine forældre via banken, så I kan dokumentere det hele.
Læs her: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789721
Bemærk at beløb UNDER de 59.00 kr IKKE skal indberettes. I skal blot sørge for at det kan dokumenteres HVIS Skat af en eller anden grund skulle finde på at spørge om noget.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG