Vedr min Filippinske kærestes indtægt og svar i visum ansøgn

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

LarsSB01
Geografisk sted: Vejle

Re: Vedr min Filippinske kærestes indtægt og svar i visum an

Indlæg af LarsSB01 » 30.06.2014 09:38:55

@Closed: jvf. Brug af notar, dette undrer mig, eftersom ambassaden har givet nogle ret klare procedure bla. m tjekliste, link postet tidligere i tråden
Der er ikke et ord om notar, men de er meget specifikke om at alle mine dokumenter sendes til applikanten dvs min kæreste, og at hun så laver 2 kopier af disse dokumenter

@Satyra: Vedr. dit forslag om at ringe til ambassaden og spørge, tænker jeg at den person der så skulle besvare mig, vel sidder i en slags interesse konflikt.
Min kæreste har dokumentation for arbejde til februar i form af lønsedeler, hendes næste arbejdsplads t.o.m. april udbetalte også kontant, men uden dokumentation, hvormed min kæreste formoder at der var noget skatte-undragelse i den virksomhed
Udover det er hun selvf. supporteret af sin familie som hun bor sammen med som jeg nævnte tidligere
At jeg nu efter vor møde sender hende et ugentligt beløb, kan jo måske skabe et problem såfremt jeg fortæller dette?
Med andre ord, følger jeg at en sådan samtale vil være lidt af et minefelt med interesse konflikter

Der må vel være mange der har inviteret en arbejdsløs Filippinsk kæreste hertil uden problemer, og hvad gjorde de så?
mvh Lars S

Satyra

Indlæg af Satyra » 30.06.2014 09:59:19

Jeg talte med konsulen og beskrev vores situation og vores problemer med manglende dokumentation, og spurgte hvordan jeg skulle forholde mig til det.

Kan ikke se de sidder i en interesse konflikt. Min mand arbejdede på en bar og blev betalt kontant og havde ingen arbejdstilladelse i Vietnam, men det var de ligeglade med. Det er jo ikke deres job at sikre at hun er en lovlydig borger i Filippinerne, det må de Filippinske myndigheder tage sig af ;)

LarsSB01

Indlæg af LarsSB01 » 30.06.2014 10:04:46

@Satyra: Det er f.eks ikke ulovligt at jeg sender penge til hende hver uge
Men måske vurderes dette forhold ret negativt for vor visum ansøgning
Hvis jeg spørger en medarbejder på ambassaden om dette og det er negativt for sagen, står vi med håret i postkassen big time
Han/ hun laver vel en note om at sagen skal afvises på stedet, og jeg har lavet et gedigen selvmål
mvh Lars S

closed1

Indlæg af closed1 » 30.06.2014 12:38:37

Du bliver ved med at snakke om de penge du sender . Det er ikke ulovligt at sende nogle penge , men hvad har det med et visum at gøre . Derfor er der ikke nogen grund til at snakke om det .
Og det med at du skal forbi det nærmeste domhus og få notaren til at stemple invitationen har jeg fortalt dig . Så må det være op til dig om du vil gøre det eller ikke .

Held og lykke

closed1

Indlæg af closed1 » 30.06.2014 12:48:08

Hvis man indlevere en invitation på en dansk Ambassade kan de tjekke i cpr. registret om du er den du siger . Det kan den Norske ikke , derfor skal invitationen forbi notaren .

LarsSB01

Indlæg af LarsSB01 » 30.06.2014 13:57:49

@Satyra: Det er f.eks ikke ulovligt at jeg sender penge til hende hver uge
Men måske vurderes dette forhold ret negativt for vor visum ansøgning
Hvis jeg spørger en medarbejder på ambassaden om dette og det er negativt for sagen, står vi med håret i postkassen big time
Han/ hun laver vel en note om at sagen skal afvises på stedet, og jeg har lavet et gedigen selvmål

Closed: "Det er ikke ulovligt at sende nogle penge , men hvad har det med et visum at gøre"

Fint, jeg tolker dit svar, som at det er bedst at vi undlader at fortælle om disse overførsler, omend du i dit første indlæg, omtalte min kærestes mangel på indtægt, som værende medførende til at visum vil blive afslået, uden at jeg der fik et løsnings-orienteret svar
Så som nævnt tidligere er jeg mest interesseret i løsnings muligheder

Closed: "Og det med at du skal forbi det nærmeste domhus og få notaren til at stemple invitationen har jeg fortalt dig"

Fint du nævner det med notar, men det hænger blot ikke helt sammen med den procedure, som ambassaden foreskriver jvf. det linkede tjekliste dokument, side 1, tidligt i tråden. Brug af notar er derfor heller ikke nævnt i tjeklisten, hvormed jeg er ret uforstående overfor dit forslag
Du kan evt efter at have læst tjeklisten, fortælle mig hvorledes brugen af en notar mixes ind i den foreskrevne procedure
Tjeklisten er fra den Norske ambassade, henvendt til Danske statsborgere der vil invitere
mvh Lars S

closed1

Indlæg af closed1 » 30.06.2014 14:22:17

Det må du så selv om , så lad være med at få invitationen forbi en notar .
Men du kunne ringe til US og spørge den om den Norske Ambassade gerne vil have invitationen forbi en notar . Og så bagefter poste deres svar her .

35 36 66 00

Telefontid

Mandag: 08.00 - 15.00
Tirsdag - onsdag: 10.00 - 15.00
Torsdag: 12.00 - 17.00
Fredag: 10.00 - 13.00

LarsSB01

Indlæg af LarsSB01 » 30.06.2014 17:08:05

Closed1: "Men du kunne ringe til US og spørge den om den Norske Ambassade gerne vil have invitationen forbi en notar"

Hmm, jeg fornemmer at du ikke har læst tjekliste eller hvorledes den Norske ambassade i Manila arbejder, og måske heller ikke har personlig erfaring/ viden om det??
Kort sagt, har ambassaden myndighed til at udstede/ afvise et Schengen visum, som de skriver på deres side behandler de som udgangspunkt selv sagen
Kun hvis de i specifikke tilfælde ikke kan afgøre sagen vil de rette henvendelse til US jvf.:

Schengen Visa - Denmark (Type C)
http://www.norway.ph/studywork/visaandr ... rk-Type-C/

Jeg er på ingen måde ekspert på området, men håber at få svar fra nogen med personlig erfaring/ viden
Ambassaden's måde at arbejde jvf. link herover + tjekliste stemmer ikke overens med det du nævner, beklager

Til andre læsere, der har viden/ personlig erfaring, hører jeg meget gerne fra jer

I korte træk, min kæreste er arbejdsløs siden slut april, har ingen børn, bor ved sin familie, der supportere hende
Som jeg er nået frem til bør det vel næppe have indflydelse på sagen at hun er arbejdsløs og dermed ikke har indtægt
Hun har dokumentation fra hendes tild. arbejde til februar, den sidste arbejdsplads anvendte ikke lønsedler etc. så ingen dokumentation der fra
Vi har en del fotos af vor uge sammen (var sammen 24/7) for 2 måneder siden, samt video optaget fra en Skype samtale fornylig, her ser man os begge
Min kæreste og jeg har talt om at hun har video'en med på sin tablet, så hun kan tilbyde at vise et 2-3 minutter fra den, under interviewet, hvis det virker oplagt.
Video'en dokumentere tydeligt at vi er oprigtig glade for hinanden
Har andre af gruppens læsere brugt video som dokumentation?
Hendes interview på ambassaden er nu på onsdag, så gode inputs er imødekommet :-)
mvh Lars S

closed1

Indlæg af closed1 » 30.06.2014 18:23:22

Jeg har god viden om det men du kunne jo ringe til rådgivningen i dag på ÆUG og spørge der . Nummeret er 23 90 63 57 og der er åbent til klokken 2100 .

closed1

Indlæg af closed1 » 30.06.2014 18:55:40

jeg ser frem til at hører hvad der kommer ud af mødet .

LarsSB01

Indlæg af LarsSB01 » 01.07.2014 06:25:25

Hej, er der andre der har været i samme situation?
Hvad gjorde I og hvordan gik det?
mvh Lars S

LarsSB01

Indlæg af LarsSB01 » 02.07.2014 06:25:50

Min kæreste har netop været igennem interview på den Norske Ambassade i Manila, hendes indtryk fra interviewet var positivt, så det ser jo positivt ud :-)
Eneste ankepunkt er at intervieweren nævnte at disse ansøgninger som udgangspunkt tager ca. 1 måned, ikke 2-5 hverdage, som angivet på deres website
Deres praksis er åbenbart således at danske myndigheder dvs US involveres, hvilket er noget anderledes end hvad de skriver her
Schengen Visa - Denmark (Type C)
http://www.norway.ph/studywork/visaandr ... rk-Type-C/
mvh Lars S

Satyra

Indlæg af Satyra » 02.07.2014 07:05:22

Den Danske Ambassade hvor vi søgte må ikke give aflag og skal behandle ansøgningen inden ti dage, er de i tvivl eller ikke kan træffe en afgørelse inden 10 dage, skal de altså sende ansøgningen til US i DK, derfor tage det længere.
Dermed ikke sagt at man ikke får visum. Vores ansøgning var en tur forbi US og en uges tid efter den var sendt til DK fik min mand visum. Kunne forestille mig det er det samme der gør sig gældende på Den norske ambassade i Manila.

Satyra

Indlæg af Satyra » 02.07.2014 08:23:01

Ifølge den liste er Norge ikke berettiget til at give afslag på ambassaden i Manila, derfor kan den blive sendt til DK :)

Besvar