Gift/ikke gift, Sverige/Danmark

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sar

Gift/ikke gift, Sverige/Danmark

Indlæg af Sar » 21.06.2014 12:03:37

Hej jeg står nu i det store skridt i livet som mange efterhånden har været i.

Alt hvad jeg kan læse mig til er at man skal være gift eller have registreret partnerskab i DK og SV for at få familiesammenføring. Stemmer dette?

Har hørt om det skulle være muligt at få ophold i DK et år, uden familie sammenføring? Min kæreste og jeg bor sammen i Egypten og har gjort dette i et år nu, men trængsel til at komme hjem til dk er stor! Min kæreste er dog nervøs for dette store skridt det er for at bosætte sig i DK, hvad mu hvis han ikke føler sig tilpas her! Han har været på turist visum her, men som han siger han ville ønske han kunne være der lidt længere for at finde ud af om han virkelig kan bo her.

Vi har også tænkt på at flytte til Sverige, skal man være gift om man flytter til Sverige? Eller er der andre måder vi kan gøre det på.

Vores plan er at blive gift, men inden dette store skridt vil min kæreste gerne finde ud af om han kan bo her! Han er koptisk kristen, og her kan man ikke blive skilt efter man er gift på nær om der er tale om utroskab og mishandling!

Vil på forhånd sige tusind tak, til her som vil bruge nogle minutter på at hjælpe os!

skaanebo

Re: Gift/ikke gift, Sverige/Danmark

Indlæg af skaanebo » 22.06.2014 01:00:58

Hvis du flytter i forvejen til Sverige, og I er parat til at leve adskilt i et års tid, så behøver I ikke at være gift, hvis I søger efter nationale svenske regler. Ellers skal I være gift eller kunne dokumentere ca. 18 måneders forudgående samliv.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Gift/ikke gift, Sverige/Danmark

Indlæg af mh1 » 22.06.2014 06:56:20

Øverst er der en bjælke, hvor du kan vælge 'RÅDGIVNING' og så får en fald-ned menu, hvor du vælger de emner, som er relevante for dig: FAMILIESAMMENFØRING og FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND.

Læs informationerne grundigt, print gerne ud hvis du kan. Så vil du meget bedre vide, hvordan I kan komme til at bo sammen nordpå.

Hvor længe har din kæreste været i DK på visum? Han kan jo få op til 90 dage, og det synes jeg kan være længe nok til at finde ud af, om man kan holde et sted ud - 90 dage i november, december og januar vil være en super prøvesten.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar