§9 og Ægteskab

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Viktor

§9 og Ægteskab

Indlæg af Viktor » 06.06.2014 16:28:52

Hej,
hvor er jeg bare glad for at der findes nogle mennesker som er villige til at hjælpe en, fordi indtil videre jeg følte mig virkelig alene i kamp med denne bureaukratiske maskine.
Jeg er studerende på DTU og har boet i landet i de sidste 14 år, jeg har ikke dansk statsborgerskab, har fået min permanen ophold først nu. Min kæreste bor i Rusland og vi har planer om at hun skulle flytte her til landet.
Jeg har undersøgt alt i forbindelse med dette og hvilke krav skal opfyldes for at det kunne ske. Det troede jeg i hvert fald, indtil nu, hvor der dukkede op en nye information om kravet i de tilfælde hvor ægtefællen i DK er ikke dansk/nordisk statsborger på Ny i Danmark´s hjemmeside. Jeg citerer,- "Ægtefællen i Danmark skal have opholdstilladelse som flygtning efter udlændingelovens §7 eller §8, eller havde haft permanent ophold i mere end de sidste 3 år".
Kan det virkelig passe at for min vedkommende med opholdstilladelse efter §9 ægteskab er ikke muligt og at der er sandsynlighed for at hun kan få en afslag på opholdstilladelse på baggrund af den skide §9. Kan dette system virkelig være så brutalt?
Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med længere, håber virkelig det er nogen derude som har bedre styr på dette end udlændingestyrelsen.

Tak for hjælpen,
Viktor

closed1

Re: §9 og Ægteskab

Indlæg af closed1 » 06.06.2014 16:46:08

Man kan være sikker på at det der står på nyidanmark.dk er rigtig.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: §9 og Ægteskab

Indlæg af mh1 » 07.06.2014 12:27:34

Afhængigt af dit statsborgerskab, så må I nok i gang med at undersøge andre muligheder (jeg går ud fra at du IKKE er EU-borger?).

Din kæreste kan evt. komme som studerende, måske som au-pair (så kan I ikke bo sammen, men dog ses og holde weekend sammen), praktikant eller søge arbejde, hvis hun har nogle særlige kvalifikationer.

Nu er det ved at være lang tid siden, men en stor del vores 15-årige forhold (6 år) måtte min mand og jeg leve adskilt i lange perioder, oftest mindst 3 måneder hver for sig. Så de tre år indtil du får permanent opholds skal I nok kunne holde ud.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar