Jeg har læst flere sager herinde hvor folk stiller spørgsmål til hvorvidt de kan få overført deres partners ubenyttede fradrag, men sagen er en lidt anden hos da han fik arbejde så snart det var ham tilladt og derfor selv har brugt sit fradrag.
Sagen er dog den at hans fradrag kun er beregnet fra april (hvor vi søgte opholdstilladelse (han kom herop på et turistvisum i februar)) hvortil jeg mener at det burde have været regnet ud fra hele året da reglen vidst hedder at så længe vi var gift ved årets udgang så hedder det et helt skatteår og ikke måneder. Dette er skat dog ikke enige i mig med, jeg har op til flere gange været ovre at snakke med dem, men til ingen nytte.
Så vidt jeg kan regne ud skal han have ca, 5000,- tilbage i skat hvilket vi helst ikke vil gå glip af, og jeg er i den forbindelse interesseret i at vide om der er en konkret paragraf som beskriver at jeg retten på min side i forhold til at hans fradrag burde have været beregnet på 12 måneder og ikke kun på de få måneder af 2013 hvor han reelt arbejdede. (hans første lønning var i august)
Kan jeg printe og henvise til den sag som beskriver en mand hvis kone ikke har arbejde og derfor bør få hendes fradrag fra hele året? eller har de på skattekontoret ret i at hans fradrag kun bør beregnes ud fra den dato vi indleverede hans opholdssag?
Håber i vil være mig behjælpelig med at få afklaret sagen så vi kan få lidt ekstra penge
På forhånd tak