Visum til min kones søster på 16 år

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
QQNOMI

Visum til min kones søster på 16 år

Indlæg af QQNOMI » 28.04.2014 11:23:43

Hej Allesammen
Håber at nogle kan hjælpe mig

Min kone fra Pakistan vil gerne have sin søster på besøg her til Danmark efter den 5.maj, da hendes søster har sommerferie i ca. 2 måneder. Hun er under 18 og 16 år gammel. Hendes forældre har været her til December, da hun skulle føde, og vi havde ingen problemer til visum til dem.

Hun vil her til Danmark for at besøge sin søster, tilbringe tid sammen med med søster/og mit barn og nyde sin sommerferie her med os allesammen.

Med venlig hilsen
Qureshi

QQNOMI

Re: Visum til min kones søster på 16 år

Indlæg af QQNOMI » 28.04.2014 11:54:30

Såfrem jeg kan læse http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm burde der ikke være problemer, men jeg vil lige være sikker, inden hendes søster sender tingene igennem fedex og jeg sender invitation, fordi det vil også være omkosning pga, tegne af personforsiking.

fundiver199

Re: Visum til min kones søster på 16 år

Indlæg af fundiver199 » 12.05.2014 00:59:32

Kære QQNOMI

På Nyidanmark står der følgende om visum til privatbesøg:

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm

...................................................

Asyllandegruppen

Følgende lande er for tiden placeret i asyllandegruppen:

Afghanistan, Algeriet, Den Demokratiske Republik Congo, Eritrea, Irak, Iran, Kosovo, Nigeria, Pakistan, Somalia, Sri Lanka, Sudan, Sydsudan, Syrien og statsløse palæstinensere. For somaliske og syriske statsborgere gælder en særlig restriktiv praksis, jf. nedenfor. Andre statsløse end statsløse palæstinensere vurderes i forhold til det land, hvor de har fast ophold.

Til statsborgere fra landene i asyllandegruppen gives der normalt kun visum til ægtefæller/registrerede partnere/faste samlevere, børn under 18 år og forældre. Ved faste samlevere forstås ansøgere, der kan dokumentere, at de har boet sammen med den herboende vært i et fast samlivsforhold på fælles bopæl i mindst 1½ år.

.............................................................

Som det klare udgangspunkt må I derfor forvente, at en visumansøgning fra din kones søster vil blive afslået, og din kone må i stedet besøge sin søster i Pakistan, hvis hun gerne vil se hende.

Desværre.

Besvar