Mødte min Hatianske kæreste i Den Dominikanske Rep, og har besøgt ham to gange dernede. Da jeg tog hjem derfra sidst (22/4 2014), tog han tilbage til Haiti for at sætte gang i visum-ansøgning.
Der da ingen Dansk ambassade er i Haiti, skal der søges visum på den franske ambassade i Port Au Prince. Han har i den sidste uge været i hovedstaden, da han har haft op til flere aftaler med ambassaden. I går havde han så en aftale med dem, og der blev han desværre fortalt at han IKKE kunne få visum. Begrundelsen er at de ikke tror han kommer retur til Haiti (intet hus, ingen bankkonto, intet job etc). "kun" hans familie.
Da det ikke er en dansk ambassade som har sat processen igang, kan SU ikke hjælpe mig herhjemme.
Jeg har fået formuleret en mail på fransk som jeg kan sende til den franske ambassade i Haiti med et par spørgsmål omkring afslaget og om der er noget vi kan gøre for at få et positiv svar retur i evt. visum-ansøgning # 2.
Men jeg er brændt helt ud, og synes det er en jungle at finde rundt i. Så alle gåde råd og fif modtages med kyshånd.
Det handler om KÆRLIGHED.
Mh
Katja
AFSLAG PÅ VISUM FRA HAITI
-
fundiver199
Re: AFSLAG PÅ VISUM FRA HAITI
Der er ingen koordinering mellem de enkelte schengenlandes praksis på visumområdet. Så det bedste råd, hvis man får afslag af et andet schengenlands ambassade, er helt generelt at søge visum via en dansk ambassade, såfremt man hører til de persongrupper, der som udgangspunkt kan få visum til et besøg i Danmark. Det kan man læse om her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm
-
katjalynge
Hej og tusind tak for svar Fundiver199.
Tætteste Danske ambassade ligger i Mexico, problemet er at han også skal have
visum til Mexico. De kræver bla 6 mdr bank udtog ved ansøgning hvilket han ikke har.
Han er i turistgruppen også derfor det undre mig at han overhovedet har fået afslag.
Kræver den DK ambassade i Mexico også han at SKAL have et arbejde, samt penge i banken?
Det er nemmere at finde en nål i en høstak end et arbejde på Haiti desværre.
Lige nu har han jo også er afvist visum stempel i dit pas, spænder det ben for ham?
Mh
Katja
Tætteste Danske ambassade ligger i Mexico, problemet er at han også skal have
visum til Mexico. De kræver bla 6 mdr bank udtog ved ansøgning hvilket han ikke har.
Han er i turistgruppen også derfor det undre mig at han overhovedet har fået afslag.
Kræver den DK ambassade i Mexico også han at SKAL have et arbejde, samt penge i banken?
Det er nemmere at finde en nål i en høstak end et arbejde på Haiti desværre.
Lige nu har han jo også er afvist visum stempel i dit pas, spænder det ben for ham?
Mh
Katja
-
fundiver199
Det er jo fordi, han har søgt via et andet lands ambassade, som følger dette lands praksis og ikke den danske.katjalynge skrev:Han er i turistgruppen også derfor det undre mig at han overhovedet har fået afslag.
Nej.katjalynge skrev:Kræver den DK ambassade i Mexico også han at SKAL have et arbejde, samt penge i banken.
Nej.katjalynge skrev:Lige nu har han jo også er afvist visum stempel i dit pas, spænder det ben for ham?