Familiesammenføring som studerende

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Jonold

Familiesammenføring som studerende

Indlæg af Jonold » 23.04.2014 10:08:22

Hej med jer

Jeg er ny her på forum, men har tidligere fulgt med herinde med stor interesse.
Jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan være behjælpelige med :)

Jeg er 27 år og bor sammen med min serbiske forlovede på 26 i Beograd.
Jeg er fjernstuderende og kan på den måde finansiere mit ophold med dansk SU.
Vi har længe snakket om at blive gift, og når det sker har vi begge et ønske om at flytte til Danmark. Jeg er nødsaget til at tage "hjem" om senest 1½ år for at videregøre mit studie, og i den forbindelse vil jeg rigtig gerne have min forlovede (på det tidspunkt hustru) med.

Er det på nogen måde muligt når jeg er studerende og ikke har den store indkomst?
Og har I i øvrigt nogle gode råd angående vielsen? Vi ønsker begge at blive viet i Serbien - er der nogle problemer i det?

Ser frem til at høre fra jer

På forhånd tak

Mvh Jonold

fundiver199

Re: Familiesammenføring som studerende

Indlæg af fundiver199 » 23.04.2014 11:25:41

Ja det er det da, hvis du kan skaffe en bolig, der opfylder boligkravet, og 52.000 til en bankgaranti. Se under "rådgivning" "familiesammenføring".

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammenføring som studerende

Indlæg af mh1 » 23.04.2014 14:35:28

Mht. vielsen: Nej, der er ikke andre problemer end dem du får ved at skulle have din civilstandsattest (som du skal have fra borgerservice) oversat, og så dem der altid er, når man skal i krig med et fremmed lands bureaukrati.

Vielsesattesten skal du så til sin tid have oversat til dansk eller engelsk, og have den legaliseret med en apostille, som du formodentlig skal have hos det serbiske udenrigsministerium. Muligvis er det i Serbien som i Tyrkiet, at man kan få den hos lokale statslige instanser.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar