Ny regel, afgørelse flyttet til statsforvaltningen

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Loulaty

Ny regel, afgørelse flyttet til statsforvaltningen

Indlæg af Loulaty » 20.04.2014 16:51:04

Vi har søgt om permanent opholdstilladelse til min mand ( EU regler 3. land ansøger ) og indgav vores ansøgning den 11/3, på nyidanmark.dk kunne vi så logge ind og se, at hans sag var godt ankommet og under behandling.

Nu har vi så fået et brev, hvor der står, at hans sag nu pludselig er flyttet til statsforvaltningen, og der står i brevet at det er sket som noget nyt pr. den 1 april at det er statsforvaltningen som tager sig af behandlingen. Er der nogen af jer der ved om det har nogen form for indflydelse på sagsbehandlingen?? Vi udfyldte FA10 og ser nu at denne formular er udskiftet på statsforvaltningens hjemmeside med en der hedder OD2, men det ser ud til at det er den samme formular, eller hvad?

Er der nogen der har erfaringer med sagsbehandlingstiden, er den længere eller kortere nu?

Man kan ikke logge ind på statsforvaltningens side og se status på sin sag som før :(

Mvh. Loulaty

skaanebo

Re: Ny regel, afgørelse flyttet til statsforvaltningen

Indlæg af skaanebo » 20.04.2014 17:20:09

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 20.04.2014 19:30:22

Da overflytningen først skete for 19 dage siden, er der selvfølgelig ingen erfaringer med sagsbehandlingstiden i Statsforvaltningen. Men formentlig er den noget kortere, end den var i US, så det tror jeg ikke, du skal bekymre dig om :D

Loulaty

Indlæg af Loulaty » 21.04.2014 09:31:54

fundiver199 skrev:Da overflytningen først skete for 19 dage siden, er der selvfølgelig ingen erfaringer med sagsbehandlingstiden i Statsforvaltningen. Men formentlig er den noget kortere, end den var i US, så det tror jeg ikke, du skal bekymre dig om :D
Tak for dit svar Fundiver, og tak for dine beroligende ord :) det at få flyttet sin sag midt i et forløb, det skaber rigtig meget utryghed, det kunne man godt have gjort mere gelinde ved at afslutte igangværende sager i US og så lade nyetablerede sager tilgå statsforvaltningen i stedet, men det er vel som det er og vi må væbne os med tålmodighed :)

Mvh. Loulaty

Loulaty

Indlæg af Loulaty » 28.04.2014 09:27:00

En lille opdatering i sagen.

I dag har vi talt med Statsforvaltningen, da vi skulle ud og rejse i Maj og derfor har brug for en tilbagerejsetilladelse. En meget hjælpsom dame i Statsforvaltningen fortalte at desværre, så er det ikke noget de kan hjælpe med da ingen i statsforvaltningen kan åbne sagerne fordi deres itsystem driller, så hun henviser mig til Udlændingestyrrelsen og beder mig om at pointere hvordan sagen ligesom står. I udlændingestyrelsen bliver jeg pure afvist med at de sørme ikke kan se - overhovedet - at der er indgivet en ansøgning. Og det er vel at mærke på trods af at vi efter indgiven ansøgning på nyidanmarks hjemmeside ved at logge ind med nemid kunne se, at sagen var indgivet og fuldt belyst. Så nu hænger vores rejse ( romantisk ophold i Frankring i anledning af vores bryllupsdag ) i en meget tynd tråd.

Jeg ringede igen til statsforvaltningen som bad mig skrive det hele i en email og så må vi jo se, om de kan åbne sagen eller hvad alligevel.

Udlændingestyrelsen vil kun lave en tilbagerejsetilladelse sagde de, hvis statsforvaltningen kan åbne sagen og sende dem dokumentation på at de er ved at behandle den.

Træls træls træls, den rejse kan vi vist godt aflyse :cry:

Dagens gode nyhed er at den dame jeg talte med i Statsforvaltningen var super sød, meget venlig og tydeligvis rigtig serviceminded. I udlændingestyrrelsen fik jeg den samme kort for hovedet behandling som jeg kun husker alt for godt fra vores oprindelige sag.

Det her er nøjagtig, hvad jeg havde frygtet allermest, at være fanget mellem en sten og et hårdt sted. Øv.

Mvh. Loulaty

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 28.04.2014 20:55:25

Frankrig bliver såmænd nok liggende, indtil jeres sag forhåbentlig snart går i orden - snup en kroweekend til bryllupsdagen i stedet for, Vesterhavet/Skagen kan også være romantisk.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar