Har stærkt brug for hjælp og rådgivning snarst
Har stærkt brug for hjælp og rådgivning snarst
Hej min situation er den at jeg sidder i en lejlighed i Sverige i Malmø, i øjeblikket sammen med min gravid kone og 1 1/2 år datter.
Jeg er dansk statsborger og min datter er dansk statsborger, født i Danmark. Min kone er fra Nigeria og vi venter nu barn nummer 2. Min kone har fået afslag på asyl. Og vi har fået afslag på familiesammenføring. Vi blev gift i Danmark december 2013.
sidst vi hørte fra udlændinge styrelsen har vi fået afslag. Vi har ikke modtaget et brev om dette, men fik fortalt om telefon at hun havde under en uge til at forlade landet.
Vi pakkede hurtigt sammen og tog afsted til Sverige, for at jeg kan søge om min datter og mit person nummer, og derefter opholdskort til min kone som skal føde til oktober.
skal jeg have mit person nummer først før min kone søger om opholds kort. Eller kan vi gøre det på samme dag? Det haster fordi min kone er gravid og har brug for læge
. vi har lejet et sted at bo i malmø, og jeg arbejde i Danmark så jeg kommer til pendle mellem Danmark og Sverige. Kan det lade sig gøre?
Jeg er dansk statsborger og min datter er dansk statsborger, født i Danmark. Min kone er fra Nigeria og vi venter nu barn nummer 2. Min kone har fået afslag på asyl. Og vi har fået afslag på familiesammenføring. Vi blev gift i Danmark december 2013.
sidst vi hørte fra udlændinge styrelsen har vi fået afslag. Vi har ikke modtaget et brev om dette, men fik fortalt om telefon at hun havde under en uge til at forlade landet.
Vi pakkede hurtigt sammen og tog afsted til Sverige, for at jeg kan søge om min datter og mit person nummer, og derefter opholdskort til min kone som skal føde til oktober.
skal jeg have mit person nummer først før min kone søger om opholds kort. Eller kan vi gøre det på samme dag? Det haster fordi min kone er gravid og har brug for læge
. vi har lejet et sted at bo i malmø, og jeg arbejde i Danmark så jeg kommer til pendle mellem Danmark og Sverige. Kan det lade sig gøre?
Re: Har stærkt brug for hjælp og rådgivning snarst
Ja, du skal have et svensk personnr., førend I kan tage forbi Migrationsverket og søge om opholdskort efter EU-retten.
Og der er masser af danskere, som har bosat sig i Skåne og pendler til job på Sjælland. Du skal blot sørge for at dokumentere din pendling, altså enten med bil og bropas eller med tog og togkort.
Og der er masser af danskere, som har bosat sig i Skåne og pendler til job på Sjælland. Du skal blot sørge for at dokumentere din pendling, altså enten med bil og bropas eller med tog og togkort.
Ok problemet er at min arbejdes plads er i hele Danmark, er dette et støre problem?
Jeg har noget rejsearbejde hvor vi i en periode kan arbejde i nordjylland eller på sjælland. Det skifter lidt efter hvad for projekter vi lave og i hvor lang tid
Du skal kunne dokumentere, at du overnatter mindst 4 nætter om ugen eller 8 nætter per 14 dage eller 16 nætter om måneden på din bopæl i Sverige.
Ok. Hvad angår min kone. Hun er gravid. 4 måneder henne. Hvordan er det med læge besøg til min kone vis hun på opholds kort?
-
fundiver199
I skal hver især have udstedt et blåt EU-sygesikringsbevis af din danske arbejdskommune. Der er mindst 1.000 indlæg om det emne i forum, så brug søgefunktionen...... 
Ok tusind tak. Men min kone har og har aldrig haft et sygesikrings kort i Danmark, ville det så mon kunne lade sig gøre for hende at få sig et blåt sygesikrings kort udsendt fra Danmark?
Ja, hvis du er arbejdstager i DK, og din kone ikke arbejder i Sverige.
Besøg evt. ØresundDirekt for den type information om grænseliv.
Besøg evt. ØresundDirekt for den type information om grænseliv.
Ok, Det vil jeg prøve at gøre